شناسهٔ خبر: 31274800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حاشیه‌های حضور وزیر نیرو در خوزستان؛ انتقاد از انتقال غیرکارشناسی آب از سرچشمه‌های کارون

R41468/P/S6,57/CT1 / R41468/P1357/S6,57/CT7

حضور وزیر نیرو در جمع کارکنان آب و برق و مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل جدید و قدیم آب و برق خوزستان حاشیه‌هایی به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،  عصر امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان که با حضور اردکانیان وزیر نیرو در حال برگزاری بود، با اعتراض‌های مردمی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تنش کشیده شد.

برخی از حضار در مراسم با بالاگرفتن پلاکارد نسبت به انتقال غیرکارشناسی آب از سرچشمه‌های رودخانه کارون اعتراض داشتند که این مسئله صحبت‌های وزیر را تحت الشعاع قرار داد.

همچنین عدم قول صددرصدی وزیر به نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی درباره ممانعت از انتقال غیرکارشناسی آب دیگر درگیری‌ای بود که صحبت‌های وزیر را با تنش همراه ساخت.

شمسایی مشاور وزارت نیرو شد

در همین حال، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در سفر به خوزستان ضمن معرفی فرهاد ایزدجو مدیرعامل جدید سازمان آب و برق خوزستان مدیر عامل سابق این سازمان را به سمت مشاور این وزارتخانه منصوب کرد.

شمسایی از مدیران با سابقه خوزستانی است که در دو دوره بیش از 24 سال مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بود.

به گزارش تسنیم 10 سد اصلی و مهم استان خوزستان یعنی سدهای کارون4 ،کارون 3، شهید عباسپور، مسجد سلیمان ، گتوند علیا، کرخه، سیمره، دز، مارون و جره هستند که در سال‌های اخیر دچار کاهش شدید ذخایر شده بودند؛ مدیریت این سدها با سازمان آب و برق خوزستان است که می‌توان گفت بخش مهمی از توان سدهای برقی و آبی کشور است. امسال بارندگی‌ها نوید سال خوبی را از نظر ذخایر آبی می‌دهد.

انتهای پیام/ح

نظر شما