شناسهٔ خبر: 31274288 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

آدرس اینترنتی جدید برای جاماندگان «بسته حمایتی»/ دستگیری ۲۰ دلال بازار ارز

71432

"دستگیری بیش از ۸۰۰ تن و انهدام ۳۸ باند سرقت و قاچاق،‌ دستفروشی ۸۰ درصد کودکان "دروازه غار"،‌ جزئیات معاینه فنی خودروهای سبک،‌ دستگیری ۲۰ دلال بازار ارز، راه‌اندازی مترو «هشتگرد» در سال ۹۸، ۶۰۰ ساعت تنفس هوای پاک در تهران، "سرطان" در صدر بیماری‌های پرهزینه و جزییات بودجه ٩٨ شهرداری" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

دستگیری بیش از ۸۰۰ تن و انهدام ۳۸ باند سرقت و قاچاق

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از ۷۰۰ نفر به اتهام جرایم مختلف در پایتخت خبرداد.

وی در بیست و دومین مرحله از طرح رعد که پیش ازظهر امروز در مقر پلیس پیشگیری برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع ۱۲ هزار و ۵۱۶ قلم جنس مسروقه در این مرحله از این طرح کشف شده‌است.

نتایج پژوهشی به‌روی خانواده و کودکان دروازه غار نشان داد

دستفروشی ۸۰ درصد کودکان "دروازه غار"/کاهش علاقه آنها به خانواده

 ریحانه شیرازی، مدیر اجرایی خانه ایرانی دروازه غار ضمن تشریح وضعیت خانواده‌ها و کودکان این محله، گفت: براساس پژوهش‌های صورت گرفته از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ ، میزان علاقه این کودکان به خانواده کاهش یافته و میزان اشتغال این کودکان به دستفروشی به ۸۰ درصد رسیده است.

مدیر اجرایی خانه ایرانی دروازه‌غار با اشاره به عوامل ترس این کودکان از محله، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۲، ۳۰ درصد این کودکان اظهار کرده بودند که از معتادان می‌ترسند که این رقم در سال ۱۳۹۷ به ۲۰ درصد کاهش یافته است. همچنین ترس از دعوا و درگیری بزرگترین ترس این کودکان از محله محسوب می‌شود. در سال ۱۳۹۲ این کودکان اظهار کرده بودند که از پلیس نیز می‌ترسند این در حالی است که در سال ۱۳۹۷ این مساله کاهش یافته است.

جزئیات معاینه فنی خودروهای سبک

مسعود زندی، رئیس سابق مرکز ملی هوا در سازمان حفاظت محیط زیست روال معاینه فنی عادی و برتر را برای خودروهای سواری تشریح کرد و گفت: تعدادی از خودروهای تهران برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز معاینه فنی در شهرهای اقماری مراجعه می‌کنند.

زندی در مورد استاندارد خودروهای ایرانی با بیان اینکه کیفیت خودروهایی که در کشور ما تولید می‌شود تا حدی با تولیدات سایر کشورها متفاوت است، گفت: در کشورهای پیشرفته، خودروها معمولاً استانداردهای یورو ۶ را پاس می‌کنند اما در کشور ما استاندارد یورو ۴ محور تولیدات خودرویی قرار می‌گیرد که همین حد استاندارد هم بعد از یک تا سه سال استفاده از خودرو دچار اشکال و خودرو با افت کارایی مواجه می‌شود، به طوری که اگر همان مقطع اندازه‌گیری‌ها صورت گیرد، نمی‌تواند استاندارد یورو ۴ را پاس کند بنابراین در تولیدات خودرویی باید بحث پایداری استانداردها هم مطرح باشد اما در حال حاضر نقایصی در این زمینه وجود دارد.

دستگیری ۲۰ دلال بازار ارز/ افزایش ۲۰ درصدی ترافیک پایتخت در روزهای پایانی سال

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۰ دلال ارز در پایتخت خبر داد و تاکید کرد که اعلام قیمت کاذب و دروغین برای ارز ممنوع است و پلیس در فضای مجازی نیز با آن برخورد می‌کند.

رحیمی با بیان اینکه پلیس با فعالیت صرافی‌های غیر مجاز نیز در هماهنگی با بانک مرکزی و دستگاه قضایی مقابله کرده است، گفت: امروز دیگر می‌توان گفت که هیچ صرافی غیرمجازی فعال نیست و تمامی غیرمجازها پلمب شده‌اند اما اگر باز هم بانک مرکزی درخواستی برای برخورد با صرافی‌های غیرمجاز داشته باشد با آن برخورد خواهیم کرد.

کتب درسی، تنها مرجع آموزشی نیستند

حجت‌الاسلام علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه تنها کتاب‌های درسی نباید مرجع آموزش باشند گفت: باید به مکمل‌ها و شرکای کتاب درسی اهمیت بیشتری بدهیم. در حال حاضر علاوه بر مجلات رشد، ناشران نیز کتب استاندارد خوبی تالیف و ترجمه می‌کنند که اگر در راستای اسناد تحولی باشد باید به آن بها بدهیم.

وی درباره درخواست‌ها و تقاضای دستگاه‌ها برای ورود مفاهیم مختلف به کتب درسی عنوان کرد: این تقاضاها چندین سال است که مطرح است. گاهی دستگاه‌ها از ما توقع دارند که صرفاً نام خودشان مطرح شود که باید نسبت به آن ملاحظاتی داشته باشیم. میزان نیاز دانش آموز به یک دستگاه ضرور ی و لازم است. قطعاً برخی دستگاه‌های خدمت رسان وجود دارند که پیوند بیشتری با زندگی آینده دانش‌آموزان دارند. گاهی هم کاری به دستگاه نداریم بلکه موضوع برای ما مهم است؛ مانند محیط زیست، پیشگیری از جرم، مباحث بهداشتی، سبک زندگی و معارف دینی از این جمله هستند.

آخرین‌ خبرها از متروهای اقماری تهران/ راه‌اندازی مترو «هشتگرد» در سال ۹۸

حسین رجب صلاحی، معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آخرین وضعیت خطوط متروهای اقماری تهران را تشریح و اعلام کرد: متروی «کرج - هشتگرد» تقریباً آماده است و درصورت تامین اعتبار سال آینده راه اندازی می شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها در ادامه درباره متروی «پرند» گفت: چند هفته پیش شرکت عمران شهرهای جدید پرند با شهرداری تهران توافقاتی داشتند که براساس آن مقرر شد این شرکت ۱۵۰ میلیارد تومان از محل املاک و دارایی‌های خود را در جهت راه انداری هر چه سریعتر این پروژه در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.

۶۰۰ ساعت تنفس هوای پاک در تهران

هوای پاک در تهران طی سال جاری رکورد زده و پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۲۵ روز هوای پاک تنفس کرده‌اند که طی ۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

در حالی بهمن ماه امسال تهران ۲۰ روز هوای مطلوب داشت که طی سال‌های گذشته حداقل نیمی از روزهای بهمن، هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود. بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دومین ماه زمستان سال گذشته هوای تهران ۲۲ روز در شرایط نامطلوب قرار داشت که از این تعداد ۱۹ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز ناسالم برای همه افراد بود.

حضور یک سوم کودکان «کاروخیابان» در پایتخت /عدم همکاری وزارت بهداشت برای درمان کودکان معتاد

سعید نوروزی، کارشناس مسئول دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که سم‌زدایی کودکان معتاد زیر ۱۸ سال برعهده وزارت بهداشت است، گفت: این کودکان باید بعد از سم‌زدایی به مراکز بهزیستی منتقل شوند، اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه با این سازمان همکاری نمی‌کند.

وی با بیان این‌که از بین ۱۲ هزار کودک کار و خیابان در سراسر کشور ۴۰۰۰ نفر از آنها در استان تهران قرار دارند و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: همچنین از بین این تعداد بین ۷۰ تا ۷۵ درصد آنها جزو اتباع بیگانه هستند و باید مداخلات خاص قومیت‌ها در مورد آنها طراحی شود.

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد:

"سرطان" در صدر بیماری‌های پرهزینه/ آمار ابتلاء به سرطان در ایران

دکتر مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به آمار ابتلا به سرطان در مردان و زنان ایرانی، جزییات برنامه تشخیص زودهنگام سرطان را تشریح کرد.

شادنوش با تاکید بر اینکه سرطان در جهان در صدر لیست بیماری‌های پرهزینه قرار دارد، ادامه داد: هزینه‌های این بیماری ۱۹ درصد بیش از هزینه‌های بیماری‌های قلبی-عروقی است. در ایران نیز چنین موردی صادق است. به‌طوری‌که سرطان سالیانه بیش از ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان صرفاً به صورت مستقیم به نظام سلامت تحمیل می‌کند. طبق آخرین آمار تحلیل شده در قالب رجیستری کشوری مربوط به سال ۱۳۹۴، سالانه ۱۰۸ هزار و ۷۹۸ مورد جدید سرطان در ایران دیده می‌شود که از این میزان ۵۳.۳۹ درصدش در مردان و ۴۶.۳۹ درصد هم در زنان دیده می‌شود.

رضایت کسبه از عدم اجرای طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه

محسن پور سید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد ترافیک روزهای پنجشنبه اعلام کرد که کسبه از عدم اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد رضایت دارند.

وی با بیان اینکه افزایش ترافیک در محدوده مرکزی شهری سبب نارضایتی ساکنین شده است اما از سوی دیگر به دلیل رونق اقتصادی کسبه از عدم اجرای طرح راضی هستند گفت: اجازه بدهید موضوع را شفاف‌تر بیان کنیم، ۵ روز در پی اجرای طرح، محدوده طرح ترافیک خلوت بوده و علاوه بر آنکه ترافیک کاهش یافته آلایندگی نیز کم شده است اما در عوض روز پنج شنبه اجرایطرح ترافیک را متوقف کردیم و با اینکه با ترافیک زیادی مواجه هستیم اما برخی‌ها از این اتفاق راضی هستند یعنی مایل هستند در ترافیک بمانند اما با خودروی شخصی تردد کنند.

جزییات بودجه ٩٨ شهرداری/استارت دو تحقیق و تفحص از شهرداری

مجید فراهانی،‌ رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران لایحه بودجه٩٨ شهرداری تهران را تشریح کرد.

وی با اشاره به کاهش یک درصدی بودجه معاونت حمل و نقل و عمران در لایحه بودجه ٩٨شهرداری گفت: بودجه حمل و نقل ۵٧٣٧ میلیارد تومان پیش بینی شده است. بودجه خدمات شهری و نگهداشت شهر حدود۴ درصد رشد داشته و این در حالی است که برای اولین بار بود که ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران، ٢٢/٨ درصد رشد داشته است. همچنین در حوزه شهرسازی شاهد رشد ٧ درصدی بودجه برای سال آینده هستیم به گونه‌ای که بودجه این معاونت۶٠۵٠ میلیارد تومان خواهد بود.

هشدار فرمانده ناجا به تروریست‌ها و دشمنان

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی به تروریست‌ها و دشمنان هشدار داد که منتظر پاسخ کوبنده ایران باشند.

وی با اشاره به جنایت تروریستی اخیر در محور خاش - زاهدان در استان رسیستان و بلوچستان گفت: تروریست‌ها و دشمنان بدانند که با شهادت همکارانمان، عزم ما در مبارزه با آنان راسخ‌تر از گذشته خواهد شد و منتظر پاسخ کوبنده و انتقام جمهوری اسلامی ایران در پی جنایات اخیرشان باشند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

آدرس اینترنتی جدید برای جاماندگان «بسته حمایتی»

"سرطان" در صدر بیماری‌های پرهزینه/ آمار ابتلاء به سرطان در ایران

دستگیری ۲۰ دلال بازار ارز/ افزایش ۲۰ درصدی ترافیک پایتخت در روزهای پایانی سال

کشف جسد زنِ کرُوات در فریزر پس از ۱۸ سال

جزئیات معاینه فنی خودروهای سبک

انتهای پیام

نظر شما