شناسهٔ خبر: 31273715 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

650 پستاندار و پرنده در کردستان رها سازی شد

شهاب محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت بیشترین تعداد پستانداران رها شده به دامان طبیعت در استان مربوط به سنجاب با 259 فرد

صاحب‌خبر - شهاب محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت بیشترین تعداد پستانداران رها شده به دامان طبیعت در استان مربوط به سنجاب با 259 فرد و بیشترین تعداد پرندگان نیز مربوط به کبک با 160 قطعه است.
وی اضافه کرد: امسال 46 قطعه عقاب طلایی و 44 قطعه سهره طلایی هم در استان بعد از تیمار در طبیعت رهاسازی شده است.
معاون فنی اداره کل محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه رهاسازی حیات وحش به چند طریق انجام می شود، افزود: تعدادی از این پستانداران و پرندگان از متخلفان توسط یگان حفاظت محیط زیست و یا ماموران فرماندهی انتظامی استان کشف و ضبط شده است.
محمدی یادآورشد: تعدادی هم توسط مردم که یا توانایی نگهداری از گونه های مختلفی از پرندگان و پستانداران را نداشتند و یا آنها را در حالت زخمی در طبیعت یافتند، به ادارت محیط زیست سطح استان تحویل داده شده است.
وی با اشاره به اینکه حیوانات زخمی بعد از مداوا و تیمار کامل، رهاسازی می شوند، اظهار داشت: گونه عقاب طلایی بیشتر از طرف مردم به محیط زیست استان تحویل داده شده که بعد از تیمار در طبیعت رها سازی شده است.
معاون فنی اداره کل محیط زیست کردستان گفت: بیشترین پستاندار و پرنده ای که در استان رهاسازی شده هم نتیجه کشف وضبط آنها از شکارچیان متخلف بوده است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای چهار منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش شامل منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار، پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصر به فرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.
9936 / 3034
انتهای پیام

نظر شما