شناسهٔ خبر: 31273528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

افزایش اشتیاق تحصیل در دانش‌آموزان با نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس آستارا

پروژه‌های نوسازی و مقاوم‌سازی آموزش‌وپرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اشتیاق تحصیل را در بین دانش‌آموزان مدارس شهرستان آستارا افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس از برنامه‌های اولویت‌دار جمهوری اسلامی ایران است که این مهم توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش در دستور کار دولت قرارگرفته است.

دبستان 6 کلاسه باباطاهر نصرت‌آباد بخش حویق، دبستان 2 کلاسه سیّدمحمود دینوری شاهمیلرزان خطبه‌سرا، دبیرستان 9 کلاسه خشک‌بیجار، هنرستان 12 کلاسه فاطمیه و دبستان 6 کلاسه شهید داور مسعودپی شهرستان آستارا ازجمله پروژه‌هایی هستند که در دهه فجر امسال نوسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

در شهرستان آستارا نیز هم‌زمان با افتتاح هنرستان 12 کلاسه فاطمیه، دبستان 6 کلاسه شهید داور مسعودپی نیز با زیربنایی به مساحت دو هزار و 96 مترمربع با حضور گیلان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و پس از رفع نواقص پروژه، دانش‌آموزان دبستان شهید داور مسعودپی از روز گذشته به مدرسه جدید خود منتقل شدند.

دانش‌آموزان دبستان شهید داور مسعودپی که به دلیل مقاوم‌سازی ساختمان فعلی مدرسه نزدیک چهار سال از دوران تحصیل خود را به‌صورت دو شیفتی در دبستان معلم سپری کرده‌اند با حضور در دبستان شهید داور مسعودپی، فصلی جدید از تحصیل به روی آن‌ها گشوده شده است.

با حضور در محیط دبستان و کلاس درس بچه‌ها، طراوت، نشاط، شادابی و امید به تحصیل در چهره تک‌تک دانش‌آموزان موج می‌زند؛ چتر نعمت‌هایی که به برکت وجود آموزش‌وپرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بر روی سر دانش‌آموزان رنج‌کشیده دبستان شهید مسعودپی گشوده شده است.

افزایش اشتیاق تحصیل در دانش‌آموزان با نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس

الینا اکبری‌فر از دانش‌آموزان پایه چهارم دبستان شهید داور مسعودپی ضمن ابزار رضایت از حضور در مدرسه جدید اظهار کرد: در مکان قبلی به دلیل دو شیفتی بودن مدرسه و کمبود امکانات آموزشی با مشکلات زیادی مواجه بودیم و دیگر حاضر نیستیم به وضعیت قبلی برگردیم.

زهرا اصلانی از دیگر دانش‌آموزان پایه پنجم دبستان شهید مسعودپی شهرستان آستارا نیز گفت: من و هم‌کلاسی‌هایم وارد دومین روز از تحصیل در مدرسه جدید شده‌ایم و حال‌وهوای این مدرسه، اشتیاق تحصیل را در من و هم‌کلاسی‌هایم افزایش داده است.

سنا پاشاپور یکی دیگر از دانش‌آموزان دبستان شهید مسعودپی نیز اظهار کرد: بسیاری از هم‌کلاسی‌های من به دلیل دو شیفتی بودن و تداخل زمان شروع مدرسه با وقت ناهار، گرسنه در کلاس درس حاضر می‌شدند و این موجب، خواب‌آلودگی و تحلیل رفتن میزان یادگیری در آن‌ها می‌شد.

 

مقاوم‌سازی و نوسازی 318 باب کلاس درس در آستارا

سید سجاد موسوی مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا نیز تعداد دانش‌آموزان دبستان شهید مسعودپی را 182 نفر در مقاطع تحصیلی چهارم، پنجم و ششم دانست و گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور جهت مقاوم‌سازی این دبستان 6 کلاسه، هشت‌میلیارد و 54 میلیون ریال هزینه کرده است.

علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان نیز اظهار کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور طی چهل سال گذشته در شهرستان آستارا 318 باب کلاس درس را بااعتباری بالغ‌بر 154 میلیارد و 475 میلیون ریال نوسازی و مقاوم‌سازی کرده است.

حسن رستم‌زاد فرماندار شهرستان آستارا نیز با بیان اینکه پروژه‌های نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس باهدف ایجاد سرپناهی امن برای تحصیل دانش‌آموزان انجام می‌شود گفت: تمام تلاش دولت این است تا دانش‌آموزان از فضا و امکانات آموزشی استاندارد و به‌روز به‌طور یکسان برخوردار شوند.

انتهای پیام/84008

نظر شما