شناسهٔ خبر: 31273438 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شعارهای ضد صهیونیستی جلیقه زردهای فرانسه خبر ساز شد

تهران - ایرنا - انتشار خبر حمله گروهی از جلیقه زردها به «آلن فینکلکروت» نویسنده صهیونیستی و از اعضای آکادمی فرانسه در چهاردهمین هفته پیاپی اعتراض های خیابانی ضد دولتی، به یکی از موضوعات داغ رسانه‌ها و سیاستمداران این کشور بدل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، در چهاردهمین هفته تظاهرات جلیقه زردها علیه دولت «امانوئل مکرون»، جمعی از معترضان با سردادن شعار 'صهیونیست به کشورت برگرد' از فینکلکروت نویسنده صهیونیستی خواستند خاک فرانسه را ترک کند.
براساس ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فرانسه، تعداد افراد معترض خشمگین به حضور فینکلکروت بسیار زیاد بوده است.
این نویسنده صهیونیستی در هفته های گذشته مواضع بسیار تندی علیه جنبش اعتراضی جلیقه زردها گرفته است.
در تصاویر ویدیویی دیده می‌شود که یکی از جلیقه زردها، با ریش بور و سبیل تراشیده، ظاهر شناخته شده سلفی‌های اروپایی، فینکلکروت را «صهیونیست کثافت» می‌خواند.
گروه دیگری از معترضان هم با اشاره به تعلق خود به جلیقه‌ زردها می‌گویند: «مردم ما هستیم»؛ «به کشور خودت برگرد»؛ «فرانسه، مال فرانسوی‌ها است».
انتشار این ویدیو، واکنش تند سیاستمداران فرانسوی و حتی مکرون رئیس جمهوری این کشور را به همراه داشته است.
بسیاری از سیاستمداران فرانسوی، فینکلکروت را به نفرت پراکنی در فرانسه متهم کرده اند.
این نویسنده افراطی صهیونیستی چندی پیش در سخنرانی علیه مردم فلسطین گفته بود که نوزادانی که در نوار غزه متولد می‌شوند، هیچ جایی در جهان ندارند و ثمره تولید لجام گسیخته آدم‌های اضافی روی کره زمین هستند.
تظاهرات روز شنبه نیز همچون هفته‌های گذشته به خشونت و درگیری پلیس با معترضان انجامید.
سرکوب معترضان در شرایطی است که پیشتر شورای امنیت فرانسه با رد شکایت اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های حقوق بشری، استفاده از فشنگ های پلاستیکی به دست پلیس ضدشورش را مجاز دانسته بود.
استفاده از این تیرها به جراحات شدید شماری از معترضان شده است.
اعتراض‌ها در ابتدا در واکنش به سیاست‌های اقتصادی دولت به ویژه در حوزه سوخت و مالیات آغاز شد، اما به سرعت جنبه‌ای سیاسی یافت.
دولت فرانسه با عقب‌نشینی از برخی سیاست‌های خود و وعده اختصاص بودجه بیشتر به کارگران و بازنشسته‌ها، سعی در مدیریت بحران ایجاد شده داشته، اما در این مسیر موفق نبوده است.
اروپام**9041**شبس**1613

نظر شما