شناسهٔ خبر: 31273387 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گروه جدا شده از حزب کارگر، مستقل یا جنگ طلب؟

هفت نماینده حزب کارگر انگلیس در مجلس این کشور در اعتراض به سیاست‌های جرمی کوربین رهبری این حزب، از حزب کارگر استعفا و اعلام کردند از این پس به صورت مستقل در مجلس این کشور فعالیت خواهند کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، پس از این که هفت نماینده پیشین حزب کارگر در مجلس انگلیس، از عضویت در این حزب استعفا کردند و خودر ا مستقل نامیدند، هواداران صلح در این کشور، افراد مستعفی را جنگ افروز نامیدند.
هفت نماینده حزب کارگر انگلیس در مجلس این کشور در حالی در اعتراض به سیاست‌های جرمی کوربین رهبری این حزب، از حزب کارگر استعفا دادند که اعلام کردند از این پس به صورت مستقل در مجلس این کشور فعالیت خواهند کرد.
این نمایندگان در این نشست خبری، موارد متعددی را علت استعفای خود از حزب کارگر اعلام کردند، اما همه آنان بر انتقاد از جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، تاکید کردند.
مخالفت با سیاست‌های چپ گرایانه جرمی کوربین، مخالفت رهبری حزب کارگر با پیمان آتلانتیک شمالی ناتو، مخالفت با سیاست جرمی کوربین درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (Brexit)، مخالفت با سیاست‌های حزب کارگر علیه شرکت‌های بزرگ، بی توجهی رهبری حزب کارگر به یهودستیزی در این حزب، از علل استعفای این نمایندگان عنوان شد.
"ائتلاف جنگ را متوقف کنید" (Stop the War Coalition) در بیانیه‌ای با یاداوری چگونگی رای دادن این افراد مستعفی اعلام کرد این افراد، به همه جنگ‌های انگلیس در سالیان اخیر، به دخالت نظامی انگلیس در دیگر کشور‌ها و نیز به نوسازی سلاح‌های هسته‌ای این کشور، رای مثبت داده اند. در این بیانیه آمده است افراد مستعفی از حزب کارگر، در پی سیاست خارجی جنگ افروزانه بودند.
در ادامه بیانیه "ائتلاف جنگ را متوقف کنید" آمده است اکنون با کاهش شمار جنگ افروزان در حزب کارگر، بیش‌تر اطمینان حاصل می‌شود که این حزب، حزبی برای جنگ‌های بیش‌تر انگلیس نخواهد بود و ریشه در صلح خواهد داشت.
در پی استعفا‌های هفت نماینده حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس نمایندگان معترض به اقدام این افراد اعلام کردند چنانچه انان که از نام حزب کارگر استفاده کرده و پیروز شده اند در رفتار خود صادق اند باید استعفا دهند و در انتخابات میاندوره‌ای شرکت کنند تا معلوم شود ایا مردم و رای دهندگان با انان موافقند یا خیر.
در پی استعفای این افراد دو عضو حزب محافظه کار نیز از حزب خود استعفا داده و به این افراد پیوستند.

نظر شما