شناسهٔ خبر: 31273385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

دوره های پیش از ازدواج در استان زنجان افزایش می یابد

زنجان- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: دوره های پیش از ازدواج در استان زنجان افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صائینی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اجتماعی، به اجرای دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج اشاره کرد و افزود: استان زنجان ۱۰ استان که شرایط حادی در بحث طلاق بوده را نداشته ولی با توجه به تأکیدات استاندار دوره‌های پیش از ازدواج در استان اجراشده است.

وی اظهار کرد: زنجان جزو ۱۰ استانی است که بیشترین فراوانی میزان طلاق را دارد ولی باید با تداوم دوره‌های پیش از ازدواج طلاق کاهش یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از ۱۵ دی‌ماه دوره‌های پیش از ازدواج از دو ساعت به شش ساعت افزایش‌یافته است و بهزیستی و تبلیغات اسلامی در این زمینه به خوبی همکاری کردند.

صائینی تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان با استفاده از ظرفیت مبلغین و بهزیستی استان هم با استفاده از کارشناسان خود در این دوره‌ها اثرگذاری خوبی را برای زوجین داشتند.

وی افزود: در این دوره‌ها بیش از ۴۷ نفراز مربیان مجرب و متخصص دینی و روان‌شناسی همکاری لازم را دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: با اجرای دوره‌های پیش از ازدواج درصدد این هستیم تا ازدواج سالم در استان تقویت‌شده و طلاق هم کاهش پیدا کند.

صائینی افزود: دوره‌های پیش از ازدواج در شهرستان‌های استان زنجان با استقبال خوب زوجین به خوبی اجرا می شود ولی باید حق‌الزحمه مربیان دوره ها هم مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما