شناسهٔ خبر: 31273380 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مناطق حاشیه ای ساوه ساماندهی شود

ساوه - ایرنا - فرماندار ساوه گفت: وجود مناظق حاشیه نشینن در این شهر آسیب زاست و اقدامات بازآفرینی در ساماندهی و ممانعت از توسعه این مناطق با جذب اعتبارات ملی دنبال می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» روز سه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ساوه افزود:حاشیه ‌نشینی زیبنده شهر کهن تاریخی و صنعتی ساوه نیست.
وی با قدردانی از خدمات شهرداری و مساعدت شورای شهر در روند مدیریت و توسعه شهری ساوه، یادآور شد: طرح های مدبرانه عمرانی و خدماتی حوزه مدیریت شهری که با هدف توسعه و تمهید زیرساخت های رفاهی و اجتماعی باشد مورد حمایت است.
فرماندار ساوه گفت: اراده و علاقه مدیریت شهری مبتنی بر انجام طرح های زیرساختی است و تداوم این راهبرد توسعه محور برای شهر ساوه چشم انداز مناسبی را ترسیم می کند که این مسئله باید با ایجاد بستر همدلی محقق شود.
میرزایی گفت: مجموعه فرمانداری نیز با اعتماد به درایت شهردار و شورای اسلامی شهر ساوه با این مجموعه ها همکاری و همراهی خواهد داشت و تلاش می شود که همه مصوبات مورد تایید کمیته انطباق قرار گیرد مگر آنکه مشکل قانونی داشته باشند.
وی گفت: طرح های بزرگی مانند کمربندی شمال شهر توسط شهرداری در حال اجراست که تکمیل آن به همکاری و مساعدت فرمانداری و شورای اسلامی شهر دارد و در مورد سایر برنامه‌ و طرح های در دستور کار شهرداری نیز چنین رویه ای لازم است.
فرماندار ساوه در ادامه بر لزوم حضور و مشارکت بیشتر مردم در طرح های شهری تاکید کرد و افزود: باید با اعمال سیاست های تشویقی و فرهنگ‌سازی، مشارکت مردم را برای اداره شهر افزایش داد.
میرزایی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت خیران و سرمایه گذاران نیز برای اجرای طرح های شهری و توسعه ای ضروری است.
فرماندار ساوه همچنین وجود بناها و آثار تاریخی در درون شهر ساوه را فرصتی مناسب برای توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: این مهم نیاز به اهتمام جدی و معرفی ظرفیت های این حوزه به سرمایه گذاران دارد.
میرزایی در ادامه بر ضرورت استفاده از ظرفیت های مدیران استانی در اجرای طرح و پیشبرد برنامه های در دستور کار به خصوص در حوزه مدیریت شهری تاکید کرد.
آماده سازی فضای و منظر شهر برای ایام نوروز، تعامل بیشتر فرمانداری و شورای اسلامی شهر، توجه به صیانت از باغ های حاشیه شهر و جلوگیری از تفکیک غیر مجاز آن ها و ایجاد شهرک صنوف مزاحم از مواردی بود که فرماندار ساوه بر لزوم رعایت و اجرای آن ها تاکید کرد.
ساوه با جمعیتی افزون بر 220 هزار نفر به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی است.
در چند سال اخیر حدود 20 منطقه حاشیه ای و سکونتگاه غیر رسمی در ساوه ایجاد شده است.
6539/6013/

نظر شما