شناسهٔ خبر: 31273375 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسکن مهر نیمه تمام، مشکل اساسی قرچک است

تهران- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران: مشکلات تعاونی های مسکن مهر قرچک که از گذشته باقی مانده نارضایتی مردمی را در پی داشته و به مشکل اساسی قرچک تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پروانه رضایی روز سه شنبه در جلسه مشترک با سرپرست فرمانداری قرچک گفت: مسکن مهر به مهمترین موضوع تعاونی های مسکن شهرستان قرچک تبدیل شده که با توجه به بضاعت مالی محدود مردم منطقه، فراهم شدن شرایط تکمیل واحدهای به جای مانده از گذشته، در دستور کار استان تهران قرار دارد.
وی اظهار داشت: برای رفع کوتاه مدت مشکلات تعاونی های مسکن قرچک که موجب نارضایتی و اعتراض مردم این منطقه را دربرداشته، برنامه های کاربردی و قابل اجرا تدوین شده که با استفاده از آن می توان واحدهای مسکونی را به متقاضیان واگذار کرد.
رضایی تصریح کرد: در احداث واحدهای مسکونی پای منافع اعضا در میان است و مسئولان موظفند که از نظر عمل به وظایف قانونی و نیز تحقق حقوق شرعی و عرفی مشکلات آنان را پیگیری و در کوتاه ترین زمان آن ها را حل نمائیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران آمادگی دارد با حمایت های فرمانداری و دستگاه قضایی این مشکل را رفع کند.
*تعاونی های مسکن قرچک نیاز به شفاف سازی دارند
سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک نیز در این جلسه گفت: مشکل تعاونی مسکن شهدای ادارات قرچک به 10 سال پیش باز می گردد و عدم تحقق تعهدات هیأت مدیره ، اعتراضات مردم را در پی داشته است.
بهمن خطیبی افزود: واحدهای مسکونی مجتمع شهدای ادارات با وجود آن که از نظر کیفیت در زمره مسکن های معمولی هستند ولی احداث آن 10 سال به درازا کشیده و تا کنون به دست صاحبان و متقاضیان که مبالغ زیادی را پرداخت کرده اند نرسیده است.
وی گفت: فعالیت تعاونی مسکن شهدای ادارات و نیز سایر تعاونی های مسکن قرچک به شفاف سازی نیاز دارد تا مسئولان اداره کل تعاون بتوانند در کمترین زمان مشکل متقاضیان این واحدها را حل کنند.
وی تأکید کرد: مبارزه با فساد و ناکارآمدی، از سیاست های دولت است و این موضوع در شهرستان نیزبا جدیت پیگیری شده و با کسانی که حقوق مردم را تضییع کرده و بیت المال دست درازی کنند برخورد جدی می شود.
خطیبی افزود: قرچک از بافت جمعیتی ناهمگونی برخوردار است و شرایط خاص اقتصادی و اشتغال مجالی را برای عدم تحقق تعهدات شرکت های تعاونی و تحمیل خسارات مالی برای اعضاء این شرکت ها باقی نمی گذارد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
پروژه مسکونی معروف به مجتمع شهدای ادارات قرچک که عملیات اجرایی آن از سال 88 و با هدف احداث 256 واحد مسکونی آغاز شد، یکی از پروژه هایی مشکل دار این شهرستان است که به دلیل تأخیر در واگذاری واحدهای احداثی، با اعتراض بسیاری از متقاضیان مواجه شده بود.
این پروژه مسکونی که در ابتدا قرار بود با تسهیلات 190 میلیون ریالی در قالب تسهیلات 4 درصدی پروژه مهر ظرف سه سال احداث شود ، براساس تصمیمات هیأت مدیره ، تعداد واحدهای احداثی از 256 واحد به 530 واحد و تسهیلات آن نیز از 190 میلیون ریال به 360 میلیون ریال افزایش یافت ، اقدامی که باعث اعتراض مالکان و تجمع چند باره آنان مقابل فرمانداری قرچک شد.
تأخیر به وجود آمده در واگذاری واحدهای مسکن باعث شده تا باز پرداخت تسهیلات اعطایی با دیرکرد مواجه شود و میزان بدهی هر واحد به 430 میلیون ریال افزایش یابد ، این در حالی است که اگر بازپرداخت این تسهیلات تا پایان امسال ، آغاز نشود ، نرخ سود تسهیلات از 4 درصد به 24 درصد افزایش پیدا می کند.
تهرام/7254//1348

نظر شما