شناسهٔ خبر: 31273351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه منطقه آزاد ارس عنوان کرد؛

انتقاد از تصمیم انتقال دانشگاه آزاد جلفا/ ضرورت تثبیت دانشگاه

جلفا- امام جمعه جلفا با بیان اینکه انتقال دانشگاه در ارس تکرار نمی شود، از تصمیم انتقال دانشگاه آزاد جلفا به شدت انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سالار سنجری گفت : این دانشگاه برای جلفا است و برای همیشه در این شهر خواهد ماند و در جریان هستم که حقیقتا همه مسئولین این شهرستان در دستگاه ها و رده های مختلف از جمله فرماندار، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر و ریاست آموزش و پرورش برای این امر در تلاش هستند و همگان باید بدانند که تثبیت دانشگاه آزاد جلفا در این شهر یک امر غیر قابل تردید و مذاکره است .

وی در واکنش به تصمیم مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا اظهار داشت : دمیدن روحیه ناامیدی در فضای علمی شهر آنهم در چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مبنی بر انتقال دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا، مغایر با گام دوم انقلاب تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب می باشد واگر چنین اتفاقی بیافتد که نمی افتد؛ تاریخ ارس از عاملین این امر به عنوان خائن یاد خواهد کرد .

امام جمعه جلفا تاکید کرد : اخیرا بحثی هایی در شهر وجود دارد مبنی بر جابجایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا و بنده از پشت پرده این جابجایی به خوبی آگاهی دارم که جابجایی این واحد حاکی از عدم توجه به صلاح این شهر و مسئولیت پذیری در قبال آن می باشد .

حجت الاسلام سنجری خاطر نشان کرد : انتقال دانشگاه که هنر نیست اگر میتوانید دانشگاه را تثبیت کنید، چرا یک مهدکودک در این شهر ساختمان دارد اما این دانشگاه پس از ۱۲ سال فعالیت تاکنون برای خود هیچ ساختمانی ندارد؛ این وظیفه مسئولین این دانشگاه بود که با وجود اعتبار قابل توجه انباشته شده در حساب تاکنون برای این واحد ساختمانی تدارک می دیدند که ندیدند .

امام جمعه جلفا با بیان اینکه انتقال دانشگاه در ارس تکرار نمی شود گفت : این دانشگاه برای جلفاست و برای همیشه در این شهر خواهد ماند و در جریان هستم که حقیقتا همه مسئولین این شهرستان در دستگاه ها و رده های مختلف از جمله فرماندار، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر و ریاست آموزش و پرورش برای این امر در تلاش هستند و همگان باید بدانند که تثبیت دانشگاه آزاد جلفا در این شهر یک امر غیر قابل تردید و مذاکره است .

حجت الاسلام سنجری در ادامه با اشاره به شاخصه های دانشگاهی در تراز ارس اظهار داشت : تبیین افق علمی، برنامه ریزی دقیق آموزشی، ایجاد فضای علمی پویا وکاربر محور، پیوند علم وصنعت، تقویت ارتباطات بین المللی از جمله مهترین شاخصه های دانشگاهی است که باید در تراز این منطقه باشد.

وی همچنین در خاتمه عمده ترین مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی جلفا را تغییرات سریع مدیریتی، مکان غیر مناسب، عدم بکارگیری اساتید قوی، عملکرد ضعیف خدماتی، امکانات غیر کافی آزمایشگاهی و سوء مدیریت بخش مالی عنوان کرد .

نظر شما