شناسهٔ خبر: 31273289 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نمايشگاه بين المللي فولاد درجزيره کيش گشايش يافت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کيش - ايرنا - سومين همايش و نمايشگاه بين المللي فولاد با حضور 240 شرکت کننده داخلي و خارجي امروز سه شنبه با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل منطقه آزاد کيش و رئيس انجمن آهن و فولاد در مرکز نمايشگاههاي بين المللي اين جزيره گشايش يافت.

به گزارش ايرنا ، در اين نمايشگاه که در فضايي به مساحت 14 هزار مترمربع باحضور 215 شرکت کننده داخلي و 25 نماينده شرکت هاي خارجي از کشور هاي آلمان، ايتاليا، فرانسه، هند، ترکيه، چين، انگلستان، هلند، سوئد و اسپانيا طي دو روز برپا خواهد بود، تجهيزات خطوط توليد،مواد اوليه،فراورده هاي ديرگداز و روانساز ها معرفي و به نمايش گذاشته مي شود.
به گفته مسئولان امر، اين نمايشگاه يکي بزرگترين نمايشگاه فولاد طي 14 سال گذشته است که با حضور27 شرکت از 500 شرکت برتر کشور در سال جاري بر اساس رتبه بندي سازمان مديريت صنعتي برپا مي شود و شرکت هايي چون فولاد مبارکه اصفهان ، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، مجموعه شرکت هاي گل گهر، فولاد کاوه جنوب کيش، فولاد خراسان، سنگ آهن مرکزي ايران، چادرملو، فولاد غدير ايرانيان ، آهن و فولاد ارفع ، آسکوتک و پاميد کو در اين نمايشگاه حضور فعال دارند.
به گزارش ايرنا در مراسم افتتاحيه و همايش اين رويداد صنعتي ، `خداداد قريب پور ` معاون وزير صنعت معدن و تجارت با اشاره به اينکه فولاد حلقه اول صنعت است افزود: اين صنعت با ظرفيت اشتغال آفريني بالا تاثيري مهم در شکوفايي اقتصاد کشورمان دارد.
وي، ظرفيت توليد فولاد در کشور را سالانه 35 ميليون تن اعلام کرد و افزود: در 9 ماه امسال بيش از 3 و نيم ميليون دلار صادرات فولاد داشتيم و در همين مدت با توسعه اين صنعت 6 هزار شغل ايجاد شده است .
غريب پور اضافه کرد: در 9 ماهه امسال 18 ميليون و 700 هزار تن فولاد در کشور توليد شد که در همسنجي با پارسال 16 درصد رشد نشان مي‌دهد.
رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) گفت: به منظور توسعه و پيشرفت صنعت فولاد بايد با روشهاي نوين، سنگ آهن استخراج کرد و با توليد فولاد نسل سه ، جايگاه کشورمان را در دنيا ارتقاء دهيم.
همچنين عباس نجفي زاده رئيس انجمن آهن و فولاد کشورمان در اين مراسم افتتاحيه نمايشگاه و همايش آن با اشاره به سابقه 50 ساله کشورمان در صنعت فولاد گفت: هنوز در بخش هايي صنعت فولاد ما واردکننده تکنولوژي هستيم و اين موضوع با اختصاص بودجه بيشتر براي تحقيقات و پژوهش مي تواند برطرف شود.
توليد فولاد ارزان، مستحکم و انعطاف پذير (نسل سه) مهمترين هدف انجمن فولاد کشورمان است.
نجفي زاده به بهره گيري از تکنولوژي براي تبديل پلاستيک به گندله و بهره گيري از آن در توليد فولاد اشاره کرد و گفت: کاهش دي اکسيد کربن حاصل از توليد فولاد يک برنامه استراتژيک و راهبردي است و تمام دنيا براي اجرايي شدن آن تلاش مي کند و ما هم بايد از قافله عقب نمانيم.
در پايان اين رويداد صنعتي قرار است با نظر شرکت کنندگان مرد فولاد سال 97 انتخاب و در مراسم اختتاميه معرفي و قدرداني شود.
پس از مراسم افتتاحيه نمايشگاه فولاد،`خداداد قريب پور` معاون وزير صنعت،معدن و تجارت و هيئت همراه، غلامحسين مظفري مديرعامل منطقه آزاد کيش و دست اندارکاران صنعت فولاد، از بخشهاي مختلف اين نمايشگاه بازديد و با صاحبان و فعالان اين ضنعت گفتگو کردند.
به گفته کارشناسا،ن اختصاص بودجه کافي براي تحقيق و پژوهش و بهره مندي از طرح هايي با فناوري بالا مي تواند رشد بيش از پيش صنعت فولاد را به دنبال داشته باشد.
کاهش مصرف آب در توليد فولاد ، بهره گيري از طرح هاي نوين مطابق با محيط زيست و بهره گيري از پايان نامه هاي تحقيقاتي دانشجويان و نخبگان از برنامه هايي است که وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سال 98 با جديت اجرا خواهد کرد.
*در حال حاضر ايران دهمين کشور توليد کننده و صادر کننده فولاد جهان است و بيش از 60 درصد اين صنعت بومي سازي شده است.
ساليانه يک ميليارد و 790 ميليون تن فولاد در جهان توليد مي شود که 30 درصد آن وارد تجارت بين المللي مي شود و ايران با صادرات بيش از 40 درصد فولاد توليدي، بالاتر از ميانگين جهاني قرار دارد.
1339
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما