شناسهٔ خبر: 31273270 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بی توجهی تایلند به درخواست آمریکا در مورد هواوی

تهران - ایرنا - منابع خبری گزارش دادند: تایلند به عنوان نخستین کشور جنوب شرق آسیا با بی توجهی به درخواست آمریکا از متحدانش مبنی بر ممنوع کردن فعالیت شرکت هواوی در کشورهای خود مجوز فعالیت آزمایشی این شرکت مخابراتی چینی را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رسانه های تایلندی، مقامات تایلند مجوز فعالیت آزمایشی شرکت مخابراتی هواوی در یکی از سایت های مخابراتی خود برای ارائه خدمات شبکه اینترنتی نسل پنجم را صادر کرد.
با صدور این مجوز که در روز جمعه گذشته به وقوع پیوست، تایلند نخستین کشور در میان 10 کشور جنوب شرق آسیا خواهد بود که برای اولین بار مجوزفعالیت غول فناوری چین را دراین کشور صادر کرده است.
آمریکا پیشتر با اعلام هشدار از متحدانش در سراسر دنیا خواسته است تا فعالیت مخابراتی شرکت هواوی را در زمینه های زیرساختی ارائه نسل های جدید اینترنتی در کشورهای خود ممنوع کنند.
هواوی بزرگترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی و دومین شرکت تولید کننده گوشی های تلفن همراه در جهان است که با مخالفت های فزاینده و شدید آمریکا و متحدانش مانند استرالیا و نیوزیلند و ژاپن برای فعالیت روبه رو شده است.
به گزارش رسانه های آسیایی ، تایلند اگرچه قدیمی ترین متحد امریکا در آسیا محسوب می شود اما به عنوان نخستین کشور در منطقه جنوب شرق آسیا ، برخلاف نظر آمریکا قصد همکاری با غول فناوری چینی پس از طی مراحل آزمایشی است.
بانکوک پست به نقل از ' پیچت دورانگ کاوروج' وزیر اقتصاد دیجیتالی تایلند Pichet Durongkaveroj دراین زمینه گزارش داد که صدور مجوز آزمایش امکانات نسل پنجم اینترنت در تایلند به این معنی نیست که بانکوک نگران مسائل امنیتی نیست .بانکوک نظارت های امنیتی لازم را دراین حوزه به کار خواهد بست تا پس از کسب نتایج مراحل مختلف آزمایش این پروژه در مورد فعالیت دائمی هواوی تصمیم گیری شود.
این درحالی است که سفیر آمریکا در تایلند در واکنش به این اقدام گفت که آمریکا پیشتر به متحدانش هشدار داده که هر کشور که از شرکت های مخابراتی چینی در پروژه های مهم استفاده کند با تبعات امنیتی روبه رو خواهد شد.
آمریکا و تایلند ، به رغم وقوع کودتای نظامی در سال 2014 در تایلند نه تنها به روابط خود ادامه دادند، بلکه در سال های اخیر روابط گرمتری را نیز تجربه کردند.
'پرانتونا تیتاوونو' رئیس باشگاه فدراسیون صنایع تایلند به رسانه های این کشور گفت که برای تایلندی ها نگرانی های امنیتی در مورد تجهیزات ساخت هواوی پس از قیمت های ارزانتر تجهیزات مشابه آمریکایی قرار دارد.
وی افزود: محصولات این شرکت برای تایلندی ها ابتدا مقرون به صرفه است.
کمیسیون اروپا اعلام کرده است که در حال تدوین لایحه ای برای تحریم تجهیزات شبکه هواوی در زیرساخت های ارتباطی 5G این اتحادیه است .
این کمیسیون نقش قوه مجریه را در اتحادیه ایفا کرده و مسئولیت پیشنهاد قوانین، اجرای تصمیم گیری‌ ها و تنفیذ پیمان نامه‌ها را برعهده دارد.
دویچه تلکام، بزرگترین کمپانی مخابراتی اروپا نیز تاکید کرده است در صورتی که ناچار به کنار گذاشتن محصولات هواوی از تجهیزاتش شود، ارائه خدمات جدید برای دو تا سه سال به تعویق خواهد افتاد.
آساق**1599**1663**

نظر شما