شناسهٔ خبر: 31273264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با هدف کسب درآمد و اشتغالزایی

جشنواره نوجوان خوارزمی در بندرگز برگزار شد/ برپایی 60 غرفه در نمایشگاه

جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف کسب درآمد و اشتغالزایی در قالب 60 غرفه در یکی از مدارش شهرستان بندرگز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سال‌های نوجوانی سال‌هایی هستند که افراد با داشتن سنی کم دوست دارند زندگی پرانرژی و بدون دغدغه داشته‌ باشند اما باید به این مهم نیز توجه داشت که نوجوانان در این مرحله به اهمیت و ارزش پول نیز پی می‌برند.

بسیاری از والدین باور دارند که نوجوانان مهارت‌های انجام یک حرفه را با شروع کار در سنین پایین‌تر می‌آموزند امروزه نوجوانان در اوقات فراغت‌شان به کارهایی فراتر از سرگرمی می‌‌پردازند.

یک نوجوان خلاق می‌تواند به راه های ساده زیادی برای پول‌سازی دست پیدا کند استفاده از هنر و ساخت صنایع دستی از جمله راه‌هایی است که به کسب درآمد می‌انجامد.

زیبایی هنر این است که هر چیز به خودی خودش منحصر به فرد است و کارهای هنری بسیاری وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها پول‌سازی کرد به عنوان مثال یک نوجوان با استعداد نقاشی که دارد می‌تواند نقاشی بکشد و آن‌ها را در معرض نمایش بگذارد و از این طریق کسب درآمد کند و یا طراحی لباس ومانتو و غیره.

در راستای ایجاد اشتغال و تجربه حس کسب درآمد امروز دانش‌آموزان شهرستان بندرگز دور هم جمع شدند و با ایده‌های خلاقانه و نو مشغول کسب درآمد شدند.

یکی از دانش‌آموزان با درست کردن فلافل و باقلا مشغول فروش این محصولات در حیاط مدرسه بود و در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: من برای تمرین کسب درآمد و اشتغالزایی اقدام به درست کردن فلافل و پخت باقالا شدم تا آنها را به دانش‌آموزان بفروشم و درحالی که لبخند بر لبانش جاری بود رو به ما کرد و گفت باقالای خوشمزه دارم لطفا از من خرید کنید.

یکی دیگر از دانش‌آموزان درحالی که آش کشک درست کرده بود و آن را درون کاسه‌های یکبار مصرف می‌ریخت، در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: من به کمک مادرم این آش کشک خوشمزه را پختیم تا کسب درآمد کنم و راه اشتغالزایی را بیاموزم.

دو دانش‌آموز دیگری نیز در حالی که مجسمه‌های زیبایی از صدف را در حیاط مدرسه در معرض دید عموم قرار داده بود، گفت: من توانستم با صدف دریایی تعدادی مجسمه بسازم و برای اشتغالزایی آن را به دانش‌آموزان بفروشم.

دانش‌آموز دیگری نیز لبخند رضایت بر لب داشت و از اینکه توانسته بود برای خود درآمدی کسب کند با خرسندی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: خوشحالم که توانستم در این سن خودکفا بودن را تجربه کنم با هنر دست توانستم گوشواره، انگشتر و دست‌بند بسازم و از این هنرم تا الان پول خوبی کسب کردم.

دبیر جشنواره نوجوان خوارزمی دانش‌آموزی گفت: در این نمایشگاه تعداد 60 غرفه دایر شده است که غرفه‌ها شامل موادغذایی، گل و گیاه، صنایع‌دستی و غیره است که دانش‌آموزان با هدف ایجاد کسب درآمد و اشتغالزایی اقدام به این فعالیت کرده‌اند.

رضایی خلاقیت و نوآوری را برای ایجاد کسب و کار مهم خواند و تصریح کرد: دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که چطور می‌توانند با ایده‌های جدید کسب درآمد کنند درحقیقت راه‌اندازی بازارچه‌های کارآفرینیِ دانش‌آموزی روزنه‌ای کوچک برای ورود به دنیای بزرگ کسب و کار و تجارت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دانش‌آموزان دیگر برای کسب درآمد و بازاریابی محصولات غذایی که خودشان آن را درست و تهیه کرده بودند از جمله ژله، شیرینی، کلوچه و برخی نیز اقدام به درست کردن کش‌مو، گیره سر و غیره کرده بودند و از این طریق برای کسب درآمد در قالب هنرهای دست در این جشنواره شرکت کردند.

در جشنواره نوجوان خوارزمی دانش‌آموزی شهرستان بندرگز نیز مادران حضور داشتند و به فرزندانشان کمک می‌کردند و از این فعالیت نمادین خرسند بودند.

گفتنی است دانش‌آموزان در کاسبی کردن با کسی تعارف نداشتند و علاوه بر اینکه نوجوانان در این جشنواره با یکدیگر به رقابت سالم پرداختند نیز طعم شیرین کسب درآمد را تجربه و احساس کردند.

انتهای پیام/83019

نظر شما