شناسهٔ خبر: 31273110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

باید اشراف امنیتی را در استان سیستان‌وبلوچستان بیشتر کنیم

تهران- ایرناپلاس- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی می‎گوید: ما باید اشراف امنیتی و اطلاعاتی خود در استان سیستان و بلوچستان را بیشتر و همچنین مراقب‎های مرزی را در این استان تقویت کنیم.

صاحب‌خبر -

علی نجفی درباره حادثه تروریستی استان سیستان و بلوچستان به ایرناپلاس می‎گوید: ما باید اشراف امنیتی و اطلاعاتی خود در استان سیستان و بلوچستان را بیشتر بکنیم. علاوه بر این، شرح مسئولیت دستگاه‎های امنیتی باید به‌صورت دقیق تعیین شود تا مشخص باشد هر دستگاهی چه مسئولیتی بر عهده دارد.
نجفی همچنین اضافه می‎کند که کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه تروریستی اخیر جلسه‎ای برگزار کرده و ابعاد این مسئله را هم بررسی کرده‎ است. در هر حال، مراقبت و حفاظت‎های مرزی در استان سیستان باید تقویت شود.

این نماینده مجلس در ادامه تأکید می‎کند: باید با پاکستان همکاری مؤثری برای مقابله با تروریسم کرد تا آن‌ها از خاک این کشور سوءاستفاده نکنند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‎شود هم در حادثه تروریستی اهواز و هم در سیستان و بلوچستان، سهل‌انگاری صورت گرفته ‎است، بیان می‎کند: در کمیسیون امنیت ملی این موضوعات بررسی شده است و در راستای کاهش این احتمالات، قرار است طرح‌ها و برنامه‌هایی در این استان و برای دستگاه‌های امنیتی آماده شود.

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم درباره حادثه تروریستی اخیر در صفحه توییتر خود نوشته است: در طول چندین هفته قبل از حادثه تروریستی خاش، مراجع امنیتی دولت در استان، 16 هشدار رسمی مبنی بر احتمال وقوع اقدامات تروریستی به شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان ارائه داده بودند. در هفته جاری اقدامات امنیتی قبل و بعد از حادثه تروریستی خاش به‌طور مفصل در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد.

حشمت‎الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به همشهری گفته‎ است: در بررسی حادثه تروریستی زاهدان نکته دیگری که وجود دارد به سهل‎انگاری‎های صورت گرفته در دفاع از مرزبانان برمی‌گردد. خودروی انتحاری چند دقیقه متوالی برای اتوبوس‎های حامل مرزبانان مزاحمت ایجاد می‎کند و در این چند دقیقه، فرصت وجود داشته است که اقدامی علیه خودروی انتحاری صورت بگیرد؛ چراکه کاروان حامل مرزبانان چند خودروی تأمین داشته‌اند که مسلح و حتی دارای تیربار بودند. این‎ها باید برخورد سریعی نشان می‎دادند، اما متأسفانه سهل‌انگاری به امری همیشگی در موارد مشابه بدل شده‎ است. مثلاً در حادثه تروریستی اهواز نیز سهل‌انگاری مشهود بود.

چهارشنبه هفته گذشته اتوبوس نیروهای مرزبانی سپاه در جاده خاش زاهدان هدف حمله انتحاری قرار گرفت. به دنبال آن، 27 نفر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و گروهک تروریستی جیش‌العدل مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

نظر شما