شناسهٔ خبر: 31273107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جانشین فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد

معدوم‌سازی 1.4 میلیارد ریال کالاهای قاچاق در مازندران

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از امحاء و معدوم‌سازی بیش از یک میلیارد و 470 میلیون ریالی کالای قاچاق فاقد هرگونه ضوابط فنی، ایمنی و بهداشتی در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسن مفخمی‌شهرستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، گفت: در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معدوم‌سازی کالاهای فاقد مجوز بهداشتی و ایمنی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: در همین خصوص بیش از یک میلیارد و 470 میلیون ریال انواع کالای قاچاق شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای دخانی، انواع موادغذایی و داروهای غیرمجاز به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران، افزود: با توجه به اینکه کالاهای مکشوفه فاقد هرگونه ضوابط فنی، ایمنی، بهداشتی بوده با حضور دستگاه های مختلف و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز قضائی این مقدار کالا امحاء و معدوم شد.

این مسؤول افزود: در راستای مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق به خصوص قاچاق پوشاک و البسه‌های خارجی ، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پی کسب خبری مبنی بر ورود البسه خارجی از طریق یک شرکت باربری در "ساری"، سریعاً وارد عمل شده و اقدامات ویژه پلیسی را در دستور کار خود قرار دادند.

مفخمی‌شهرستانی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی شرکت باربری مورد نظر ماموران در بازرسی از یک دستگاه خودرو کامیون، تعداد زیادی البسه و پوشاک خارجی که به طرز ماهرانه‌ای در بین کالاهای دارای مجوز جاساز شده بود، کشف شد.

وی با اشاره با اینکه ارزش ریالی کشفیات برابر اعلام کارشناسان 482 میلیون است، گفت: در این خصوص متهم به قاچاق کالا شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/86018/ع

نظر شما