شناسهٔ خبر: 31273103 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

گفت و گوی مفصل الرایه با معز علی

آقای گل آسیا به بازی استقلال می‌رسد؟

ستاره تیم ملی قطر در جام ملت های آسیا می گوید انتظار قهرمانی و آقای گلی در این رقابت ها را نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، معز علی ستاره تیم ملی قطر در جام ملت های آسیا که عنوان بهترین بازیکن و آقای گلی مسابقات را کسب کرد، در گفت و گو با روزنامه الرایه درباره تجربه قهرمانی در آسیا و آخرین شرایط خود صحبت کرد. مشروح صحبت های او در ادامه می آید:

 

*انتظار قهرمانی در آسیا را داشتی؟


قطر کاندید قهرمانی آسیا پیش از مسابقات نبود اما بر خلاف همه پیش بینی ها برای اولین مرتبه با شایستگی قهرمان شد و در همه دیدارها برنده بود. ما آمار و ارقام شگفت آوری داشتیم و جوایز فردی زیادی نصیب بازیکنان ما شد که نشان می دهد قهرمانی ما کم سابقه بوده است.

 

*چه احساسی از این دستاورد داری؟


خوشحالی من بزرگ و غیر قابل توصیف است. ما شادی را به کشورهای عربی و خانه های مردم قطر بردیم و این دستاورد برای همه اعراب است و همه آن را احساس کردند. ما به عنوان بازیکن از این دستاورد بزرگ خوشحال هستیم. در هنگام استقبال از ما همه خوشحال بودند. سطح توقع ما حضور در جمع 4 تیم برتر بود و آرزوی قهرمانی داشتیم تا این افتخار تاریخی را کسب کنیم. بازی برای باشگاه و تیم ملی متفاوت است و ما مسئولیت بزرگی داشتیم. تماشاگران آرزو دارند که قطری ها جایگاه خوبی داشته باشند.

 

*چه نقشی در این قهرمانی داشتی و آیا آقای گلی روی تو فشار ایجاد کرده است؟


این دستاورد برای ما به عنوان بازیکن چیزهای زیادی دارد. این دستاورد فوتبال قطر را نشان می دهد و به من مسئولیت مضاعفی را در قطر و باشگاهم می دهد. همیشه از من انتظار دارند که عملکرد بهتری داشته باشم و در هر بازی چیز جدیدی نشان دهم و باید این دستاورد برای من ابتدای مسیر باشد و باید از اینجا مسیر خود را شروع کنیم و تلاش کنیم تا عملکرد بهتری در باشگاه و بازی های ملی داشته باشیم. در باشگاه نیز باید خود را تثبیت کنم تا ارزشی که در تیم ملی کسب کردیم را نشان دهیم.

 

 

*وضعیت مصدومیت تو چگونه است؟


یک ضربه به استخوان ساق من برخورد کرده و به سه هفته زمان لازم دارم تا به مسابقات برگردم و اکنون تحت نظر پزشک تیم ملی هستم. مصدومیت من از بازی کره جنوبی بود؛ در بازی برابر امارات و ژاپن مصدوم بودم و از درد رنج می بردم.

 

*چرا در جریان جام ملت ها به پزشک تیم ملی خبر ندادی؟


در حقیقت مصدومیت من را از مسابقات برای این فرصت تاریخی دور نکرد. ما همه به عنوان یک جنگجو وارد مسابقات شدیم و هیچ سربازی از میدان جنگ فرار نمی کند. بازی برای تیم ملی را از سلامتی خودم مهم تر می دانستم و رسیدن به این رویا من را در این مسیر تشویق کرد. وقتی که احساس کنی می توانی به رویا برسی، برای آن می جنگی و این برای همه بازیکنان بود و من به مصدومیت فکر نکردم. حالا اما نیاز است که احساس استراحت کنم و درمان شروع شود.

 

*انتظار داشتی بهترین بازیکن و آقای گل جام باشی؟


نه من و نه هیچ کس توقق نداشت. آرزوی من این بود که 3 یا 4 گل به ثمر برسانم ولی چیزی که نصیب من شد خیلی بزرگ بود. به لطف خدا و همکاری هواداران من 9 گل به ثمر رساندم و بهترین بازیکن مسابقات شدم. این یک نیروی بزرگ برای من است و کمک می کند همه نگاه خوبی به من در تیم ملی و باشگاه داشته باشند.

 


*چه برنامه ای برای لژیونر شدن خود داری؟


لژیونر شدن رویای هر بازیکنی در جهان است و من بعد از قهرمانی در جام ملت های آسیا و کسب عناوین مختلف امیدوارم تجربه لژیونری در اروپا کسب کنم. به نظرم بهترین لیگ ها برای شروع لیگ فرانسه یا آلمان و یا سوئد است. لژیونر شدن برای پیشرفت من و نشان دادن استعدادهایم مهم است. بازیکن می تواند بهتر برای تیم ملی بازی کند و تیم ملی نیز از این موضوع استفاده می کند. به همین دلیل پیشنهاد اروپایی را رد نخواهم کرد اما به موافقت الدحیل که به من کمک کرد به این سطح برسم، نیاز دارم.

 

*درباره حضور در کوپا آمریکا چه نظری داری؟


از تماشاگران می خواهم که فشار را از روی ما بردارند زیرا مرتبه اول است که به این مسابقات می رویم. این دیدارها برای ما یک آماده سازی برای جام جهانی 2022 است. اعتقاد دارم این یک تجربه جدید در سطح جدید است و ما سطح جدیدی را باید ارائه کنیم. عدم فشار روی تیم ملی باعث شد ما قهرمان آسیا شویم و به همین دلیل است که نباید از بازیکنان انتظار عملکرد خوبی داشته باشیم. در این مسابقات تیم های ملی قوی حضور خواهند داشت و ما تلاش می کنیم بهترین عملکرد را نشان دهیم.



*بزرگترین آرزوی تو چیست؟


آرزوی بزرگ من که ابدی است، این است که در جام جهانی 2022 فرمانده خط حمله قطر باشم. قطر یک مسئولیتی در این مسابقات دارد و باید نتایج خوبی کسب کند. این مسابقات بسیار سخت است و همه باید تلاش کنیم تا در لیست قطر حاضر شویم. برای این موضوع ما باید سطح بالایی باید داشته باشیم و باید در تیم ملی تلاش کنیم. امیدوارم با الدحیل قهرمان لیگ قهرمانان آسیا باشیم زیرا این موضوع بسیار مهم است. ما چند سال است که دنبال این لقب هستیم و نیاز به تلاش دارد.


*حرف پایانی؟


از همه تشکر می کنم. از همه آنهایی که از اولین روزها ما را حمایت کردند نیز تشکر می کنم. از همه آنهایی که از کودکی تا به امروز در پیشرفت من سهم داشتم، تشکر می کنم. از باشگاه مسیمیر که در رده نونهالان در آن بازی می کردم نیز تشکر می کنم و من بعد از این باشگاه به الدحیل آمدم و از آنها که به من کمک کردن پیشرفت کنم نیز تشکر می کنم. امیدوارم که یک حس خوب و امیدواری خوب برای آینده باشم.

 

نویسنده: عباس بهارمست

نظر شما