شناسهٔ خبر: 31273030 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

بنز GLK فیس لیفت نسبت به مدل های پیشین خود چه پیشرفتی داشته است؟

در سال ۲۰۰۸ بود که برای اولین بار شاهد عرضه‌ی خودرویی شاسی‌بلند و البته با ابعاد کمی کوچک‌تر از سوی شرکت آلمانی بنز بودیم، خودرویی که باهدف رقابت با سری X۳ بی ام و، که از سال ۲۰۰۳ در بازار موجود و به‌نوعی در حال یکه‌تازی بود تولید و عرضه شد.

صاحب‌خبر -

 در سال 2010 طراحی ظاهری و خارجی و همین‌طور مشخصات فنی کاملاً جدید و متفاوتی برای این خودرو در نظر گرفته شد و در طی این پروسه مهندسان بنز در 4دسته‌ی کلی شامل: طراحی خارجی، طراحی داخلی، جابجایی دنده از کنسول میانی بر روی فرمان و درنهایت موتور جدید تغییرات عظیمی را در مرسدس بنز GLK به وجود آورده‌اند. در ادامه به بررسی هرکدام از این به‌روزرسانی ها و همین‌طور تفاوت نسخه‌ی جدید با نسخه‌ی قبلی که باعث افزایش آمار خریدوفروش بنزGLK شد، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی خارجی بنز GLK، قبل و بعد فیس لیفت

جج

ججج

مرسدس بنز GLK در هر دو نسخه از طراحی زاویه‌دار و جعبه‌ای شکل بهره می‌برد و این امر باعث شده است تا در داخل کابین فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار داده شود. در نسخه‌ی فیس لیفت شاهد طراحی کاملاً جدیدی هستیم که تقریباً تمامی قسمت‌های این خودرو ازجمله اضافه شدن سپر جلو، تغییر شکل چراغ‌ها و تغییر جلوپنجره را دربر می‌گیرد. در قسمت پشت خودرو نیز شاهد طراحی جدید و متفاوتی همانند چراغ‌های عقب و چراغ‌های خطر، اضافه شدن قسمت آلومینیومی به پایین بدنه و همین‌طور وجود خطوط و تو رفتی های آیرودینامیکی هستیم. به‌طورکلی می‌توان گفت که با حفظ چهارچوب نسخه‌ی قبلی، در نسخه‌ی فیس لیفت دارای طراحی اسپرت‌تر، آیرودینامیکی‌تر و عضلانی‌تری هستیم. این طراحی مدرن‌تر، بیشتر موردتوجه و پسند جوانان قرار گرفت و خرید مرسدس بنزGLK به یکی از انتخاب‌های اولیه برای خرید شاسی‌بلند تبدیل‌شده بود.

جججج

ججججج

طراحی خارجی بنز GLK، قبل و بعد فیس لیفت

جججججج

ججججججج

در قسمت داخلی و کابین مرسدس بنز GLK نیز تغییرات گسترده‌ای اعمال‌شده است که شاید بتوان مهم‌ترین آنها را انتقال دنده از روی کنسول میانی به روی فرمان الکترونیکی این خودرو دانست چراکه فضای بیشتری را برای راننده در قسمت کنسول فراهم کرده است. داشبورد خودرو کاملاً تغییریافته و این بار تریم کشیده و عریض چوبی یا آلومینیومی(بنا به درخواست خریدار) درون کابین این خودرو جای گرفته است. این طراحی جدید جذاب‌تر و دوست‌داشتنی بود و مشتریان بیشتری را به سمت خرید بنزGLK سوق می‌داد.

مشخصات فنی بنز GLK، قبل و بعد فیس لیفت

موتور جدید این خودرو توانایی تولید گشتاور بسیار بالای 500 نیوتون متر را دارد که می‌توان گفت قدرتی معادل یک موتور V8 را به این خودرو هدیه داده است. صدای تولیدی موتور زیاد و آزاردهنده نیست و مقدار ورودی صدا به داخل کابین نیز نسبتاً کم ارزیابی می‌شود. که به‌هیچ‌وجه آزار دهنده نبوده و بیشتر این حس اطمینان را به راننده می‌دهد که تمام قدرت لازم را در زیر پای راست خود (پدال گاز) دارد.

به لطف فرمان الکترونیکی جدید، دیگر تغییر فشار پمپ با تغییر دمای محیط یا نیاز به چک کردن روغن پمپ هیدرولیک وجود ندارد. اما منجر به ایجاد تغییراتی نسبتاً گسترده در سیستم فنربندی و تعلیق مرسدس بنز GLK شده است. برخلاف دیگر فرمان‌های الکترونیکی، خبری از حس عجیب و مصنوعی فرمان نیست و راننده ارتباط بسیار نزدیکی با خودرو خواهد داشت. فرمان دهی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن و در بالاترین کیفیت صورت می‌گیرند. هندلینگ این خودرو نیز از سطح کیفی بسیار بالا و مناسبی برخوردار می‌باشد.

جمع بندی

جججججججج

مرسدس بنز GLK به دلیل برخورداری از ارتفاع کابین متعادل و همین‌طور هندلینگ بسیار مناسب، برای مصرف شهری نیز گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود. بهینه‌سازی جعبه‌دنده، کاهش مصرف سوخت خودرو و همین‌طور امکاناتی نظیر دستیار کمکی قرارگیری بین خطوط و دستیار کمکی جلوگیری از لک شدن آینه و شیشه‌ها که از کلاس S و E به این خودرو اضافه‌شده‌اند، تقریباً تمام چیزهایی که از یک خودروی شاسی‌بلند را انتظار داریم در اختیارمان قرار می‌دهند. جالب است بدانید این خودروی تمام‌عیار راه خود را به بازار ایران نیز پیداکرده است و قیمت خرید بنز GLK در بازار ایران بسته به سال تولید در بازه‌ی 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان قرار می‌گیرد. قیمت بنز GLK صفر در بازار جهانی نیز برابر با 39 هزار دلار می‌باشد.

 

منبع : ویرلن

نظر شما