شناسهٔ خبر: 31272997 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار عمران خان درخصوص اقدام نظامی احتمالی هند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، نخست وزیر پاکستان اعلام کرد کشورش در صورتی که در پی حادثه اخیر در منطقه ای از کشمیر هدف حمله نظامی هند قرار بگیرد, به اقدامات تلافی جویانه مبادرت خواهد کرد . 

عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز سه شنبه در واکنش به تهدید دولت هند درباره حادثه اخیر در منطقه پالوامای کشمیر گفت: خطاب به دولت هند اعلام می کنم که آماده همکاری با هر تحقیقاتی درباره این حادثه هستیم. وی خطاب به دولت هند همچنین گفت اگر اطلاعات و اسناد کاربردی درباره نقش پاکستان در این حادثه دارید در اختیار ما هم بگذارید.
نخست وزیر پاکستان خطاب به دولت هند گفت مطمئن باشید که ما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و اقدامات ما در این خصوص ناشی از فشار نخواهد بود. ما در این زمینه اقدام خواهیم کرد زیرا معتقد هستیم که عناصری که در حادثه اخیر کشمیر نقش داشته اند و اگر از خاک پاکستان استفاده کرده اند دشمن پاکستان هستند.
نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت دولت هند همیشه پیش شرطی را تعیین می کند مبنی بر این که باید ابتدا درباره تروریسم سخن بگوییم. من اعلام می کنم که ما آماده گفتگو درباره تروریسم هستیم. تروریسم موضوع همه منطقه است و ما آماده ایم درباره آن گفتگو کنیم چون می خواهیم تروریسم در منطقه ریشه کن بشود.
عمران خان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مقامات هند گفت: اگر تصور می کنید که در صورت حمله شما ما همچنان به روابط دوجانبه فکر خواهیم کرد این گونه نخواهد بود بلکه پاکستان هم دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد. بعد از آن هم کاملا مشخص است که چه وضعی ایجاد خواهد شد. شروع جنگ راحت است اما متوقف کردن جنگ بسیار سخت است. در صورت شروع جنگ تنها خدا می داند چه وضعی ایجاد خواهد شد. من امیدوار هستم که حسن نیت در فضای کنونی حاکم بشود و ما بر اساس عقلانیت درباره این موضوع حرکت خواهیم کرد. این موضوع با گفتگو حل خواهد شد همان طور که در موضوع افغانستان هم باید این گونه باشد. 
هفته گذشته در حمله ای در کشمیر چهل و یک نظامی هند کشته شدند. در پی این حادثه دهلی نو اسلام آباد را متهم و درخواست کرد که مقامات پاکستان در این خصوص پاسخ مشخصی بدهند. دولت پاکستان هم این حمله را محکوم کرد و از دولت هند درخواست کرد که محتاطانه درباره این موضوع حرکت کند. هند و پاکستان هر کدام کنترل بخشی از منطقه کشمیر را برعهده دارند و تاکنون سه بار به علت اختلاف نظر درباره کشمیر با هم جنگیده اند.

نظر شما