شناسهٔ خبر: 31272842 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

نکاتی از پروژه بازسازی سانتیاگو برنابئو ورزشگاه رئال مادرید که باید بدانید

امیر رضایی

نکاتی از سانتیاگو برنابئو جدید که شاید ندانید.

صاحب‌خبر -

طرفداری- پروژه بازسازی ورزشگاه رئال مادرید یعنی سانتیاگو برنابئو با بودجه 575 میلیون یورویی تایید شده است اما هنوز زمان آغاز به کار آن به طور رسمی مشخص نشده است. در این یادداشت به نقل از آ.اس به معرفی نکاتی می پردازیم که شاید در خصوص سانتیاگو برنابئو جدید ندانید. 

دگرگونی کامل در ظاهر

وقتی فلورنتینو پرز حکم بازسازی سانتیاگو برنابئو را تایید کرد، کاملا روشن و واضح بیان کرد که می خواهد سانتیاگو برنابئو تبدیل به یک معماری خاص و مکان توریستی شود. در واقع پرز قصد دارد که سانتیاگو برنابئو مکانی خاص با معماری جدید شود که عاشقان رئال مادرید را از سرتاسر جهان به مادرید بکشاند تا از موزه باشگاه دیدن کنند مثل خانه اپرا سیدنی یا بیگ بن در لندن که از نمادهای شناخت استرالیا و انگلیس هستند.

تغییرات اساسی فقط در خارج از ورزشگاه

جایگاه تماشاگران و داخل ورزشگاه تغییر به خصوصی نمی کند؛ فقط یک سمت از ورزشگاه ارتفاع بیشتری نسبت به ظاهر فعلی می گیرد. بیشتر بودجه و هزینه برای بازسازی سانتیاگو برنابئو، خرج ظاهر و بیرون از ورزشگاه می شود و تنها تغییرات جزئی مثل عوض کردن اسکوربورد در داخل ورزشگاه صورت می گیرد.

سانتیاگو برنابئو

فرار از ظاهر سنتی

در کل پروژه بازسازی سانتیاگو برنابئو به این دلیل عملی می شود که تغییری در ظاهر این ورزشگاه ایجاد شود. فلورنتینو پرز قصد دارد به طور کلی با معماری مدرن و جدید، ورزشگاهی را بسازد که مثل معماری های قدیمی و سنتی دارای تقارن نباشد. در ظاهر فعلی سانتیاگو برنابئو با چهار ستونی که در اطراف ورزشگاه است، به راحتی می توان تقارن را درک کرد اما در ظاهر جدید این استادیوم تقارنی وجود ندارد.

ورودی سمبلیک

در حال حاضر، سانتیاگو برنابئو 57 در برای ورود به ورزشگاه دارد اما ورودی اصلی ندارد. یکی از تغییرات اصلی در سانتیاگو برنابئو اصلی همین است. مسئولان رئال مادرید قصد دارند برای داخل شدن به ورزشگاه، ابتدا همه علاقه مندان از یک ورودی بزرگ و سمبلیک وارد شوند، سپس به مناطق مختلف ورزشگاه بروند.

بدنه استیل ضد زنگ

بدنه و پوشش سانتیاگو برنابئو جدید، فلزی و از یک لایه فلزی ضد زنگ ساخته می شود تا در برابر شرایط جوی مقاوم باشد. به طور خلاصه ظاهر این ورزشگاه مثل تیتانیوم که پر زرق و برق است، می شود.

تراس سانتیاگو برنابئو

در سانتیاگو برنابئو جدید قرار است مسیری طراحی شود که به بالاترین نقطه این ورزشگاه برسد. جایی که هواداران می توانند در فضایی باز از منظره زیبا شهر مادرید لذت ببرند. 

سانتیاگو برنابئو

سقف متحرک

یکی از نکات جالب و زیبایی که می توانیم در نسخه جدید سانتیاگو برنابئو شاهد باشیم، سقف متحرک است.بنابر گفته طراحان این ورزشگاه، این سقف از جنس پلاستیک فشرده است و در عرض 15 دقیقه می تواند باز و بسته شود. علاوه بر این، یک سیتسم تخیلیه آب در سقف ورزشگاه طراحی می شود که در روزهای بارانی، آب روی سقف ثابت نماند. همچنین لامپ های LED دور تا دور این ورزشگاه نصب می شود.

نظر شما