شناسهٔ خبر: 31272840 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

اعتباری که زیر سوال است؛ عملکرد فاجعه بار لوییس سوارز در سه فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا

مهدی آزادی

1418 دقیقه در میدان باشی و گل نزنی؟ تصور چنین آماری برای مهاجمی در کلاس سوارز واقعا دشوار است اما این عین واقعیت است. سوارز امسال حتی یک گل هم در لیگ قهرمانان اروپا نزده است!

صاحب‌خبر -

طرفداری - اعتبار لوییس سوارز، ستاره اروگوئه‌ای بارسلونا حداقل در لیگ قهرمانان اروپا زیر سوال است.

یکی از دلایل آمار فاجعه بار بارسا در 3 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا بدون تردید عملکرد افتضاح لوییس سوارز در زمینه گلزنی در این تورنمنت بوده است. ستاره اروگوئه‌ای که در تابستان 2014 با 81 میلیون یورو به بارسا پیوست، در دو فصل نخست حضورش در این تیم عملکرد بسیار خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشت. در فصلی که تیم انریکه فاتح سه گانه شد، سوارز 7 گل در 10 بازی زد. در دومین فصل که البته بارسا در یک چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت، سوارز 8 گل در 9 بازی زد اما افت او دقیقا از سومین فصل انریکه شروع شد.

در فصل 2016/17 سوارز فقط 3 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و بارسا در یک چهارم حذف شد. در فصل قبل هم او فقط و فقط 1 گل زد! و جالب اینکه در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا او حتی همان یک گل را هم نزده است! افت و سقوط سوارز در بالاترین سطح فوتبال اروپا به وضوح از آمار فوق مشخص است. برای مهاجمی در حد و اندازه‌های سوارز مطمئنا چنین آماری جالب توجه نیست و کاملا اعتبار او را زیر سوال می‌برد.

بارسا امشب در خانه لیون به میدان می‌رود و تاریخ می‌گوید روی گلزنی سوارز نباید حساب کند. چه آخرین گل سوارز با پیراهن بارسا در بازی‌های خارج از خانه اروپایی به بیش از 3 سال پیش برمی‌گردد. به طور دقیق‌تر به بازی با رم در فصل 2015/16 که او تک گل بارسا را در جریان تساوی 1-1 دو تیم در المپیکو به ثمر رساند. از آن روز، 1251 روز می‌گذرد؛ 1415 دقیقه هم سوارز فرصت داشته این آمار افتضاح را بهبود ببخشد ولی هیچ تغییری صورت نگرفته است. حالا امشب فرصت دوباره‌ای است تا سوارز بخشی از اعتبار از دست رفته خود را بازیابد.

منبع: موندو دپورتیوو

نظر شما