شناسهٔ خبر: 31272816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

2700 تشکل اجتماعی زنان و خانواده به ثبت رسیده است

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر سه شنبه در آیین افتتاحیه نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده شهر تهران اظهار داشت: پیش از

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر سه شنبه در آیین افتتاحیه نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده شهر تهران اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 20 تشکل در حوزه زنان به ثبت رسیده بود که تعداد آن در شهرستان ها نادر بود.
وی افزود: در حوزه محیط زیست نیز در حال حاضر 900 تشکل فعال است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که وضعیت جامعه زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارتقا یافته است گفت: شاهد نرخ رشد علم و تحصیل زنان، حضورشان در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی و سیاسی در جامعه هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با پشت سر گذاشتن مشکلات و آسیب های اجتماعی آینده خوبی را برای بانوان در پیش رو خواهیم داشت.
ابتکار با بیان اینکه این سومین کارگاه آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده است گفت: برگزاری این نشست ها نقش مهمی در توان افزایی سازمان های مردم نهاد دارد در همین راستا باید تجربیات موفق و نوآوری ها ثبت و منتقل شود تا سازمان ها بسیج اجتماعی را برای پیشبرد اهداف جامعه بانوان پیگری کنند.
وی ادامه داد: شش نشست دیگر برای سازمان های نهاد زنان و خانواده در سطح کشور پیش بینی شده است که تا پایان این دولت برگزار خواهد شد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه به تشکل های مردم نهاد به ویژه زنان را در دستور کار خویش قرار داد و در این زمینه نگاه راهبردی داشته است.
وی با بیان اینکه شاهد تحولات گسترده در سازمان های مردم نهاد هستیم ابراز داشت: حضور این سازمان ها در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های دولت نقش مهمی ایفا می کنند.
ابتکار تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد در دولت مصوب شده اند از این رو می توانند نقش کلیدی در برنامه ریزی های منطقه ای و کارگروه های مختلف اجتماعی داشته باشند ضمن این که در تنظیم برنامه توسعه ششم کشور نیز از توانمندی آنان استفاده شده است.
وی با بیان این که سازمان های مردم نهاد مردم را به سمت توان افزایی سوق دهند گفت: در حال حاضر تحریم های ناجوانمردانه، جنگ اقتصادی و روانی برای مردم به وجود آورده است که باید شرایط توان افزایی برای مردم ایجاد شود تا معیشت خود را تامین کنند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: همچنین موسسه ها و خیریه ها به سمت توان افزایی حرکت کنند تا شاهد جهت گیری صحیح ومناسبی در جامعه باشیم.
وی بیان داشت: همچنین سازمان های مردم نهاد در جهت ارتقای سطح فرهنگی مردم، بهداشت زنان می توانند برنامه های علمی و راهکار ارائه کنند چرا که در جامعه تاثیرگذار هستند.
ابتکار با تاکید بر این که سازمان های مردم نهاد نقش دیده بانی دارند گفت: اگر سازمان ها نگاه تخصصی و استقلال داشته باشند می توانند با نقد منطقی و منصفانه، کاستی را در دولت متذکر شوند و نگاه نوینی ارائه کنند.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد سرمایه ای برای آینده کشورمان هستند که اگر ساز و کارهای ساختاری و مدیریتی را با نظارت های کافی پیش نبرند با آسیب مواجه می شود که بر بدنه آن ضرر خواهد زد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اهتمام بر این که باید مشکلات در جامعه مورد بحث و بررسی قرار گیرد گفت: برای شفاف سازی فعالیت های دولت در اتاق شیشه ای باید قرار گیرد تا مردم و رسانه ها بتوانند عملکرد های دولت را ببینند و آن را نقد کنند.
وی خاطر نشان کرد: در دولت دست یاری را به سمت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد بلند می کنیم تا از توانمندی های و همفکری این نهادی مدنی برای اعتلای کشورمان بهره مند شویم.
آیین افتتاحیه نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده شهر تهران با حضور محسن بندپی استاندار تهران در استانداری برگزار شد.
تهرام/8138///6139
انتهای پیام

نظر شما