شناسهٔ خبر: 31272410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس بیمارستان موقوفه مطهری همدان:

6 هزار عمل جراحی در بیمارستان موقوفه مطهری انجام می‌شود

رئیس بیمارستان موقوفه مطهری همدان از انجام 6 هزار عمل جراحی سالانه در بیمارستان این موقوفه خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به درگذشت حاج عباس همراهیان واقف بزرگ همدانی اظهار کرد: حاج عباس همراهیان از واقفان و خیرانی بود که می‌توان به بهترین صفت ایشان یعنی انقلابی بودن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات مرحوم همراهیان تنها به شهر همدان محدود نمی‌شد و در تهران و قم نیز شاهد آن بودیم گفت: موقوفات زیادی از این مرحوم به جای مانده که از جمله می‌توان به مسجد قائم(عج)، دبیرستان دخترانه و پسرانه شهید مطهری و ایجاد خیریه‌های قرآنی، خانواده و کمک به محرومان و بیمارستان شهید مطهری اشاره کرد.

رئیس بیمارستان موقوفه مطهری همدان با بیان اینکه بیمارستان 50 تختخوابی شهید مطهری توسط واقف بزرگ مرحوم عباس همراهیان از سال 72 تاسیس شده است افزود: در حال حاضر تقریباً سالانه 6 هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماهی 17 هزار خدمت پزشکی در این مرکز درمانی به مردم همدان ارائه می‌شود گفت: بیمارستان شهید مطهری یک بیمارستان خیریه است که عمل‌های جراحی و دیگر خدمات درمانی با تعرفه خیریه محاسبه می‌شود.

نظری با بیان اینکه این بیمارستان در حوزه جراحی بسیار فعال است تصریح کرد: درمانگاه تخصصی قلب، ارتوپدی، اطفال، داخی، مغز و اعصاب، بیهوشی، روانپزشکی و... در این مرکز درمانی فعال است.

وی بیان کرد: بیمارستان شبانه‌روزی شهید مطهری در نقطه خاصی از شهر همدان بنا شده که به تمام مردم شهر همدان و حتی به افراد خارج از استان خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس بیمارستان موقوفه مطهری همدان با بیان اینکه مجموعه موقوفات مرحوم همراهیان با عنوان موسسه موقوفه شهید احمد همراهیان اداره می‌شود افزود: در این موسسه طبق بررسی‌های صورت گرفته به نیازمندان کمک‌هایی می‌شود.

 وی با بیان اینکه موسسه شهید همراهیان به دانش‌آموزان مدارس محروم و افراد بی‌بضاعت خدماتی ارائه می‌دهد خاطرنشان کرد‌: مرحوم همراهیان واقف بزرگی بود که عاقبت بخیر از دنیا رفت.

نظری با اشاره به اینکه امروز مراسم تشییع پیکر مرحوم همراهیان بسیار باشکوه با حضور علما، مسوولان و مردم شهر همدان برگزار شد گفت: احمد همراهیان در سال 1361 شهید شد و عباس همراهیان نیز برای ماندگاری نام فرزند شهیدش موقوفات زیادی را در شهر همدان به ثبت رساند.

وی با بیان اینکه ایشان حتی خانه شخصی خود را وقف بیمارستان کرد و در یک خانه کوچکتر و با کمترین امکانات زندگی کرد افزود: با وجود اینکه او بسیار متمول بود اما تمام سرمایه شخصی خود را وقف کرد.

رئیس بیمارستان موقوفه مطهری همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر امیر همراهیان فرزند مرحوم همراهیان مدیر موسسه موقوفه شهید همراهیان است گفت: فرزندان نیز راه پدر را همچنان ادامه می‌دهند و اینکه خانواده در این مسیر پیش رود نقطه برجسته مرحوم همراهیان است.

وی بیان کرد: مجموعه بیمارستانی موقوفات مرحوم همراهیان زیرنظر مدرسه عالی شهید مطهری اداره می‌شود که آیت‌الله امامی کاشانی در راس آن قرار دارد و در راس آن دفتر مقام معظم رهبری است.

نظری با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت: مقام معظم رهبری سنت وقف را یکی از برترین آموزش‌های عملی اسلام برای انفاق ماندگار و مفید می‌دانند.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ وقف اقدام بزرگی است که خوشبختانه در استان نیز به این موضوع توجه شده افزود: اخیراً برای مرحوم عباس همراهیان مراسم بزرگداشتی برگزار شد که چه خوب است این اقدام خیر به پاس قدر نهادن به تلاش‌های واقفان بزرگانی همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس بیمارستان موقوفه مطهری همدان با اشاره به اینکه تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه بسیار حائز اهمیت است خواستار توجه به این موضوع شد.

انتهای پیام/89026/ 20

نظر شما