شناسهٔ خبر: 31272409 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

چهره سال هنر انقلاب اسلامی در فارس انتخاب می‌شود

گروه فرهنگی ـ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی از برگزاری جلسات و بررسی‌های لازم برای انتخاب چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در سال جاری در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایكنا از فارس، محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری فارس امروز، 30 بهمن‌ماه در حاشیه نخستین نشست ستاد انتخاب چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در سال جاری در این استان گفت: حوزه هنری به سنت سال‌های گذشته در روز 20 فروردین چهره سال هنر انقلاب اسلامی را در سطح کشور معرفی می‌کند.
وی افزود: از مدت‌ها قبل پیگیر آن بودیم که سهم هنرمندان انقلاب اسلامی استان‌ها در این رویداد ادا شود و لااقل هیئت انتخاب با دیدی وسیع و جامع هنرمندان استان‌ها را نیز در این رابطه ببینند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: چندی پیش نیز اداره‌کل امور استان‌ها در این رابطه نظرسنجی خوبی از استان‌ها داشت که با تشکیل کارگروهی سعی کردیم زبده نظرات بچه‌های فارس را منتقل کنیم.
وی گفت: خوشبختانه امسال آیین‌نامه خوبی تدوین شده که البته نیاز به تکمیل در حین اجرا دارد اما در نوع خود تلاش قابل توجهی است خصوصاً که تعریف خوبی از جشنواره‌ها و رقابت‌های ملی نیز با ذکر اسامی آنان همزمان با این آیین‌نامه ارسال شده است.
کرم‌اللهی بیان کرد: بر این اساس در حوزه هنری استان کارگروهی تعریف شده که در 7 عرصه هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری، آفرینش‌های ادبی، ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی، موسیقی و پژوهش ادب و هنر برترین‌ها را نامزد کنند.
وی افزود: در ادامه هیئتی متشکل از جمعی از مدیران و تصمیم‌گیران فرهنگی و هنری استان و هنرمندان پیشکسوت و شاخص و نخبه گرد هم می‌آیند تا از بین این نفرات یک نفر را به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی به ستاد مرکزی هفته هنر انقلاب اسلامی معرفی کنند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: مواردی همچون خلق یا انتشار اثر با گستره مخاطب بالا، فعالیت موثر در جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی و سوابق ارزنده در خصوص آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی از جمله ملاک‌های این انتخاب است.
وی افزود: واکنش هنرمندانه به جریان‌های معارض فرهنگی، تجربه جریان‌سازی فرهنگی ـ هنری همسو با انقلاب اسلامی در سطح استان و کسب موفقیت و دریافت مقام و جوایز معتبر در رویدادهای ملی و یا بین‌المللی مهم از دیگر ملاک‌های انتخاب این چهره است.
کرم‌اللهی ادامه داد: این موارد باید در سال 1397 رخ داده باشد و اگر فردی در ملاک‌های 6 گانه فوق در سال‌های پیش فعالیت داشته برای انتخاب در سال 97 کفایت نمی‌کند و باید مدارک فعالیت در سال جاری وی لحاظ شده و ملاک گزینش باشد.
وی در پایان اظهار كرد: علاوه بر انتخاب این چهره امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خود نیز بتواند از این چهره در هفته هنر انقلاب اسلامی در فروردین‌ماه آینده تقدیر کند.
انتهای پیام

نظر شما