شناسهٔ خبر: 31272214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعتراض دوباره به زندان‌های امارات در جنوب یمن

خانواده‌های بازداشتی ها و ربوده شدگان در جنوب یمن با برپایی تجمع اعتراضی ادعای امارات درباره نبودن زندان های مخفی در این منطقه را رد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که زندان‌های مخفی امارات عربی متحده در «عدن» و بقیه استان‌های جنوبی همچنان مملوء از هزاران زندانی است، خانواده‌های بازداشت شدگان همچنان به اعتراض‌های روزانه خود علیه تخلفات امارات در حق زندانیان ادامه می‌دهند.

وبگاه یمنی متابعات آورده است: مادران بازداشتی‌ها در زندان‌های مخفی امارات، اقدامات ماموران و مزدوران امارات در به کارگیری بدترین شیوه‌های شکنجه روحی، جسمی و جنسی علیه زندانیان را محکوم می‌کنند، بخصوص که بزرگ‌ترین مطبوعات انگلیسی و آمریکا و سازمان عفو بین الملل هم از این سوء رفتارها در زندان‌های امارات در عدن پرده برداشتند.

در شهر اشغالی عدن، انجمن مادران بازداشتی‌ها دیروز،  در برابر دادستانی کل شهر خور مکسر تجمع اعتراضی برپا کرده و خواهان آزادی سریع فرزندان زندانی خود از زندان های اشغالگران و مشخص شدن سرنوشت ناپدیدشدگان شدند.

آنها گفته‌های مقامات دولت مستعفی منصور هادی و طرفداران ابوظبی در انکار وجود زندان‌های مخفی در عدن را رد کردند.

مادران شرکت کننده در این تجمع اعتراضی گفتند که همه چیز برای اثبات و تایید وجود زندان‌های مخفی متعلق به امارات عربی متحده در عدن و استان‌های جنوبی وجود دارد. آنها توضیح دادند که «انکار مقامات مزدور برای این موضوع در شرایط تداوم ناپدید شدن صدها جوان این منطقه، خانواده‌ها را در مورد سرنوشت فرزندانشان وحشت زده کرده است».

مادران بازداشتی‌ها  وزیر کشور دولت مستعفی منصور هادی را مسئول ادامه بازداشت خودسرانه و ناپدید شدن صدها تن از جوانان عدن خواندند و از سازمان ملل متحد، سازمان‌های حقوق بشر محلی و بین المللی و رسانه‌ها خواستند با فشار بر امارات عربی متحده و مزدوران آن به آزادی سریع زندانیان در زندان‌های مخفی  و این مساله انسانی توجه داشته باشند.

انجمن مادران ربوده‌شدگان در عدن تاکید کرد که گزارشی درباره حضور بیش از سی نفر از ناپدید شدگان در زندان‌های مخفی امارات به دولت مستعفی منصور هادی و شماری از نهادهای حقوق بشر و طرف های بین المللی ذیربط ارائه شده است.

انتهای پیام/ص

نظر شما