شناسهٔ خبر: 31272132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار قزوین:

مدیران توصیه های رهبری را در بیانیه اخیر نصب العین قرار دهند

زاهدی گفت: مدیران بیانیه رهبری را به دقت مطالعه کنند و در این بیانیه رهبری توصیه هایی دارند که همه باید نصب العین قرار داده و به آن توجه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عبدالمحمد زاهدی» در جلسه شورای اداری که امروز (سه شنبه ۳۰ بهمن) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین به لحاظ جغرافیایی و شرایط اقلیمی، تاریخی و فرهنگی جزو استان های نمونه کشور است.

 

استاندار قزوین ادامه داد: صنعت حمل و نقل در کشور ما بدون قزوین ابتر می ماند و با مشکل مواجه می شود و در حوزه کشاورزی هم قزوین از مهمترین استان ها است و با وجود اینکه کمتر از یک درصد خاک کشور را دارد ولی چهار و نیم درصد محصولات کشاورزی ایران را تولید می کند و ظرفیت بیش از این را هم دارد.

 

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت این استان از مهمترین مراکز صنعتی کشور است که تنوع صنعتی دارد و در برخی صنایع مانند صنایع شوینده، شیشه و غیره سرآمد است.

 

زاهدی اعلام کرد: در حوزه گردشگری با توجه به تاریخ طولانی که این استان دارد و بیش از ۷ هزار سال سابقه تمدن دارد و به خصوص از ۴۵۰ سال قبل که قزوین به عنوان پایتخت ایران به مدت ۵۳ سال بوده است، بناهای تاریخی بسیاری در استان و شهر قزوین ایجاد شده که هر کدام جاذبه های خوبی برای رونق صنعت گردشگری هستند.

 

وی توضیح داد: همچنین وجود قومیت های مختلف در استان، چهره فرهنگی نسبتا منحصر به فردی را ایجاد کرده است که به دلیل مهاجرت، اقوام مختلف ایرانی در استان قزوین ساکن شدند و برادرانه در کنار هم زندگی می کنند ضمن اینکه گویش، پوشش و آداب خود را هم حفظ کردند. 

 

استاندار قزوین با اشاره به ظرفیت استان قزوین در حوزه دانشگاهی گفت: به لحاظ دانشگاهی هم قزوین از مهمترین استان ها بوده و حدود ۵۰ واحد دانشگاهی دارد که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از جمله این دانشگاه ها است که اساس کار آن بر جذب دانشجویان خارجی است و دانشگاه آزاد قزوین هم مرکز فعالیت رباتیک در ایران و آسیا است.

 

وی اعلام کرد: با همدلی که بین مردم استان و همینطور در بین مدیران وجود دارد، آینده خوبی برای قزوین می توانیم داشته باشیم که به دور از سیاست بازی ها و منازعاتی که ممکن است، وقت مسئولان را بگیرد همه  در کنار هم به حل مشکلات مردم بپردازیم.

 

زاهدی با اشاره به بیانیه اخیر رهبری تأکید کرد: مدیران بیانیه رهبری را به دقت مطالعه کنند، ممکن است در نگاه اول فکر کنیم بسیاری از نکات در گذشته هم گفته شده است، ولی این مطالب با ادبیاتی دیگر و در کنار مباحثی دیگر بیان شده و نکات اساسی و دستاوردهایی که داریم در این بیانیه آمده است، دستاوردهایی که رهبری مطرح می کنند نرم افزاری بوده و با توجه به شعارهای اصلی انقلاب شکل گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: در این بیانیه رهبری توصیه هایی دارند که همه باید نصب العین قرار داده و به آن توجه کنیم و همانطور که ریاست جمهوری اعلام کردند، برنامه های دولت و مجموعه ارکان نظام با توجه به این بیانیه شکل خواهد گرفت و ان شالله با امید بیشتری در راستای بقای نظام، حل مشکلات مردم و تحقق شعارهای اصلی انقلاب تلاش خواهیم کرد.

 

نظر شما