شناسهٔ خبر: 31272040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجازه تضعیف نظام جمهوری اسلامی را به صاحبان قدرت نمی‌دهیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: به صاحبان قدرت هم اجازه نمی‌دهیم که از قدرت خود برای تضعیف نظام استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد خطیب موقت نماز جمعه تهران در مراسم اولین بزرگداشت شهدای امنیت (خیابان پاسداران تهران) گفت: یکی از مولفه‌های مهم در سیاست مقوله قدرت است و در مفاهیم و آموزه‌های دینی ما هم توجه ویژه‌ای به آن شده است.

وی افزود: اگر اینطور گفته شود که اسلام آمده تا بر توانایی، اقتدار انسان و جامعه بیافزاید، سخن درستی است و اقتدار عقلانی، اخلاقی، سیاسی، دفاعی، اقتصادی و فرهنگی از جمله این موارد است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه اقتدار نقشه راه انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: قدرت امروز رهبر انقلاب اسلامی در برابر جهان استکبار برگرفته از قدرت ایمان است و نظام اسلامی باید در بالاترین حد ممکن از قدرت قرار بگیرد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: جهان اسلام باید در بالاترین جایگاه قدرت باشد و نباید از ناکارآمدی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی رنج ببرند، خلق قدرت در برابر نظام سلطه یکی از اهداف ترسیم شده توسط انقلاب اسلامی ایران است که رهبری هم نقشه راه آن را ترسیم کرده‌اند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مقتدر در ادبیات سیاسی خود ذره‌ای ظلم را برای هیچ انسانی تعریف نمی‌کند، حتی بر دشمن؛ منطق ما منطق عدالت است و ما در دوران هشت سال جنگ با صدام هم از این مسیر و از این منطق دفاع کردیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: در ادبیات نظامی ما سلاح شیمیایی تعریف نشده است، چه برسد به سلاح هسته ای. ما حتی برای تنبیه دشمنان هم مراقبیم که دیگران صدمه نبینند؛ یعنی تنبیه ما هم در چارچوب قانون عدالت و احکام اسلامی است.

ابوترابی فرد گفت: در نظام ما از قدرت سوءاستفاده نمی‌شود و به صاحبان قدرت هم اجازه نمی‌دهیم که از قدرت خود برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند؛ آنچه ماشین جنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی را متوقف کرده قدرت شما است، تنها زبانی که جهان می‌فهمد زبان قدرت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه افزایش قدرت و ارتقای امنیت از مهمترین راهبرد‌های انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: ما امروز به بلوغ امنیت دست یافته ایم و باید آن را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت کشور‌های جهان اسلام و منطقه با امنیت ایران گره خورده است، تصریح کرد: ایران با افزایش امنیت خود به افزایش امنیت کشور‌های همسایه و مسلمان می‌اندیشد و برای آنها پیام آور قدرت و امنیت است. نیرو‌های سپاه و نیرو‌های مسلح ما مورد احترام ملت‌های اسلام هستند چراکه آنها امنیت و قدرت خلق کرده اند، شهدا در این مسیر نقش مهمی داشتند و برای ما قدرت آفریدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: نیروی انتظامی مفتخر است که عالی‌ترین سطح از امنیت را با الهام از رهنمود‌های رهبری و همکاری با دستگاه‌های دیگر در راه امنیت به اسقبال شهادت برود.

وی گفت: شما نیرو‌های مسلح تحت فرماندهی خدا قرار دارید، چون رهبر شما، فرماندهی کل قوا تحت فرماندهی خداست، شما‌ پناهگاه مردم هستید و باید هر قدر می‌توانید این ظرفیت را ارتقا دهید.

انتهای پیام /

نظر شما