شناسهٔ خبر: 31272018 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن در 353 حوزه/ آغاز صدور کارت ورود به جلسه

گروه مسابقات ــ از روز گذشته صدور کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که روز هفتم اسفندماه در بیش از 300 حوزه سراسر کشور برگزار می‌شود، آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن در 353 حوزه / آغاز صدور کارت ورود به جلسه

به گزارش ایکنا؛ از روز 29 بهمن‌ماه، کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم آغاز شده و تا روز برگزاری آزمون ادامه دارد. همچنین صدور کارت ورود به جلسه برای آزمون شفاهی این آزمون نیز از روز پنجم اسفندماه آغاز می‌شود و تا دهم این ماه ادامه دارد.
براساس گزارش ایکنا حوزه‌های برگزاری آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سراسر کشور نیز مشخص شده که بر اساس آن 353 حوزه میزبان این آزمون خواهند بود.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی برگزارکنندگان این آزمون، استان خراسان رضوی با 31 حوزه بیشترین و استان قم با یک حوزه امتحانی کمترین حوزه‌های انتخابی را دارند. همچنین استان تهران نیز 15 حوزه برای متقاضیان حضور در آزمون در نظر گرفته است.
استان‌های آذربایجان شرقی 17 حوزه، آذربایجان غربی 13 حوزه، اردبیل هشت حوزه، اصفهان 23 حوزه، البرز پنج حوزه، ایلام چهار حوزه، بوشهر هفت حوزه، تهران 15 حوزه، چهارمحال و بختیاری هفت حوزه، خراسان جنوبی 12 حوزه، خراسان رضوی 25 حوزه و خراسان شمالی نیز هشت حوزه برای برگزاری آزمون در نظر گرفته‌اند.
در استان‌های خوزستان 18 حوزه، زنجان هشت حوزه، سمنان هشت حوزه، سیستان و بلوچستان 11 حوزه، فارس 31 حوزه، قزوین پنج حوزه، قم یک حوزه، کردستان هشت حوزه، کرمان 20 حوزه، کرمانشاه 13 حوزه، کهگیلویه و بویراحمد شش حوزه، گلستان 12 حوزه، گیلان 10 حوزه، لرستان هفت حوزه، مازندران 11 حوزه، مرکزی 12 حوزه، هرمزگان هشت حوزه، همدان هشت حوزه و یزد نیز 12 حوزه در نظر گرفته شده است.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.
گفتنی است، آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم بصورت همزمان در کل کشور رأس ساعت 9 صبح روز 9 اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

نظر شما