شناسهٔ خبر: 31271997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رسالت علما تبیین صحیح اسلام به نسل جوان است

گروه اجتماعی- معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: امروز رسالت علما، تبیین صحیح اسلام و قرآن به نسل جوان است، چراکه اگر جوانان ما با اسلام حقیقی آشنا شوند، کمتر به دام دشمنان گرفتار می‌شوند و فرصت سوء استفاده از دشمن گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب امروز، سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه در افتتاحیه سی‌امین همایش علمی - تحقیقی مذاهب اسلامی که در زاهدان برگزار شد، گفت: وحدت یک نعمت خدادادی است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد؛ برگزاری چنین همایش‌هایی گامی مهم در جهت تقویت همبستگی میان علما و استحکام وحدت اسلامی است.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: گرد آمدن علمای شیعه و سنی، تبادل افکار و تلاش برای رفع شبهات، قطعاً مایه دلسردی و یأس دشمنان اسلام می‌شود و زمینه را برای تحقق وحدت مهیا می‌کند.
وی با بیان اینکه شوکت از دست رفته مسلمانان باید احیا شود، افزود: با توجه به اینکه علما، وارثان انبیاء هستند، این وظیفه علما است که به داد اسلام برسند و زمینه احیای دین اسلام را فراهم کنند.
مروی اظهار کرد: امروز رسالت علما، تبیین صحیح اسلام و قرآن به نسل جوان است، چراکه اگر جوانان ما با اسلام حقیقی آشنا شوند، کمتر به دام دشمنان گرفتار می‌شوند و فرصت سوء استفاده از دشمن گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: روحانیت به عنوان مرجع تقلیدی و دینی باید به درستی حقایق دینی را برای مردم بویژه قشر جوان تبیین کنند؛ نسل جوان باید دوست و دشمن خود را بشناسد و این رسالت، بر گردن علمای اسلام است.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: جوانی که فریب دشمن را خورده و به جامعه اسلامی صدمه می‌زند، توجیه نیست و در جهل مانده است، علما وظیفه دارند که این جوانان را توجیه کنند و حقایق دین را به آن‌ها بگویند.
مروی با اشاره به اینکه بیان برخی مطالبات و صحبت از تبعیض از سوی عالم شیعه و سنی حرام است، افزود: نباید به گونه‌ای صحبت کنیم که در نسل جوان ما احساس تبعیض و ناامیدی ایجاد شود، بلکه باید خدمات و نکات مثبت نظام اسلامی نیز بازگو شود تا با احساس امید، جایی برای داعش و دشمنان در میان جوانان باز نشود.

انتهای پیام

نظر شما