شناسهٔ خبر: 31271714 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر تل‌آویو از امان شد

71588

پارلمان اردن در اعتراض به رخدادهایی که مسجدالاقصی و به طور کلی فلسطین شاهد آن است، خواستار اخراج سفیر تل‌آویو در امان شد.

صاحب‌خبر -

به گزاش ایسنا، یحیی السعود، رئیس کمیسیون امور فلسطین در پارلمان اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تلاش‌های گسترده اردن که به شکستن قفل‌های آهنی رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) بر درب "الرحمه" انجامید، ارج می‌نهیم.

السعود در ادامه افزود: این کمیسیون بسیار قدردان عبدالله دوم، پادشاه اردن، تمامی مقامات این کشور، وزارت اوقاف، وزارت خارجه، سفارت اردن، اداره اوقاف اسلامی در قدس و مجلس اوقاف اسلامی برای حل بحران درب "الرحمه" است.

کمیسیون امور فلسطین در پارلمان اردن اقدامات مقامات صهیونیستی و رژیم اشغالگر در حق مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران و کارمندان اوقاف اسلامی در قدس را محکوم و نسبت به این امور ابراز نگرانی کرد.

السعود تصریح کرد: این کمیسیون از دولت می‌خواهد سفیر اردن از تل‌آویو را خارج کرده و سفیر اسرائیل از امان را اخراج کند تا بر موضع مخالف خود در قبال این اقدامات که اصول انسانی و احکام بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، تاکید کند.

این بیانیه از تمامی پارلمان‌های عربی، اسلامی و محافل منطقه‌ای خواست تا با اقداماتی که با هدف تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی صورت می‌گیرد، مقابله کنند.

انتهای پیام

نظر شما