شناسهٔ خبر: 31271606 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه:

حمله تروریستی به اتوبوس حامل سپاه نشان دهنده ضعف و زبونی دشمن است

حجت الاسلام حاج صادقی حمله تروریستی به اتوبوس حامل سپاه را نشان دهنده ضعف و زبونی دشمن دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «عبدالله حاج صادقی» در نشست خبری با اصحاب رسانه همزمان با سالروز شهدای روحانیت و دفاع مقدس گفت: شهید محلاتی از شهدای روحانیت هستند که از یاران برجسته و بصیر امام (ره) به عنوان نماینده امام در سپاه پاسداران مشغول فعالیت بودند. این شهید بزرگوار در اول اسفند 64 در پی حمله هوایی عراق به هواپیمای حامل این شهید و 40 نفر از مسئولان به شهادت رسید و به همین مناسبت نام روحانیت و دفاع مقدس در روز اول اسفند نامگذاری شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به چهار هزار شهید روحانی خاطرنشان کرد: سال آینده کنگره شهدای روحانیت در تهران و قم برگزار می شود و در پایان این هفته نیز کنگره شهدای روحانیت در قم برگزار می شود.

 

وی در مورد زندگینامه شهید محلاتی گفت: مرحوم شهید محلاتی در پیروزی انقلاب و مبارزات با رژیم ستمشاهی و استمرار نظام اسلامی در دوران انقلاب و دفاع مقدس از برجسته ترین یاران امام بودند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه در مورد ویژگی های شاخص این شهید گفت: مرحوم شهید محلاتی فردی با بصیرت بود که در بیان بصیرت خود نیز شجاعت را به دست آورده بود. بسیاری از افراد بصیرت دارند و حق را خوب تشخیص می دهند اما شجاعت و صراحت لازم را در دفاع از حق ندارند اما شهید محلاتی در شجاعت و صراحت پیشتاز بود.

 

وی با اشاره به حادثه تروریستی در جاده زاهدان – خاش اظهار کرد: یاد این شهدای عزیز را گرامی می داریم، در آغاز دهه پنجم انقلاب این شهدا روح جدیدی به انقلاب دمیدند اما در کنار تمام این تهدیدات خوب است به دو نکته توجه کنیم، اقدامی که جبهه استکبار به دست برخی از ایادی خود که با بودجه و تامین مالی برخی از کشورها و با استفاده از امکان جغرافیایی آنها مانند پاکستان به دست افرادی بی دین و متحجر انجام داد که موجب حمله تروریستی به اتوبوس حامل سپاه بود نشان دهنده ضعف و زبونی آنهاست.

 

وی ادامه داد: دشمن اعلام کرده بود در 22 بهمن جشنی نخواهیم داشت و مردم استقبال نمی کنند. دشمن وعده کرده بود با تمام ناملایمات و برخی گلایه ها امسال مراسمی برپا نمی شود اما باید بگوییم برخلاف سال های گذشته بر اساس آمار مردم حماسه آفریدند و با آماری که گرفته شد میزان مشارکت مردم در بیست و دوم بهمن امسال از هر سال گذشته بیشتر بوده است. برخی استان ها در سخت ترین شرایط هوایی چندین برابر سال های گذشته به لحاظ کمی و کیفی حضور داشتند.

 

وی ادامه داد: دشمن این راه را دیده است و می خواهد انتقام بگیرد. بهترین دلیل برای انتقام دشمن بیانیه اخیر رهبر انقلاب است که چهل سال آینده را پیش بینی کردند.

 

وی گفت: این بیانیه نشان می دهد انقلاب چهل سال است زنده است و باقی می ماند و دشمن رو به شکست است و برای انتقام از این مردم با استخدام نیروهای متحجر عملیات تروریستی انجام می دهد و این کار آنها برایشان هزینه سنگینی دربر خواهد داشت.

 

وی با اشاره به دستگیری گروه تروریستی در خاش گفت: آن گروه دستگیر و خانه تیمی آنها کشف و عامل درونی آنها در کشور نیز دستگیر شد که برخی از این عوامل از پاکستان هستند. در این دستگیری مقادیر زیادی از شواهدی که عملیات های دیگری را در پی انجام این عملیات تروریستی در دستور کار داشتند نیز کشف شد و اطلاعات خوبی به دست آمد. کسانی که عقبه این موضوع را بدانند باید متوجه باشند که هزینه آنها بیش از آن چیزی است که آنها (دشمن) تصور می کند.

 

حجت الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: دشمن فراموش نکند شهدای ما هزینه بقا و عزت انقلاب هستند. شهید فقط زنده نیست بلکه زنده کننده و احیاگر است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: در آغاز چهل سالگی انقلاب این شهدا انقلاب را زنده کردند. دشمنان بدانند که آنها هزینه این ذلت را پرداخت خواهند کرد.

 

وی در مورد بیانیه منشور گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: این بیانیه شکل گیری مرحله سوم از مراحل پنج گانه نهضت اسلامی را مطرح می کند و از تمام جهات دولت اسلامی را ترسیم می کند. از برجسته ترین شاخصه های دولت اسلامی خادمی و خدمت گزاری مردم است. 

 

وی گفت: پیام اول این بیانیه در حالی که دشمن وعده داده بود که چهل سال انقلاب را نمی بینید این است که زهی خیال باطل. طراحی و مدیریت انقلاب به فکر برنامه ریزی برای چهل سال دوم و گام دوم انقلاب است و جای شکر و قدردانی از این نعمت ولایت و این امت فداکار دارد، مردمی که رمز بقای انقلاب در چهل سالگی انقلاب هستند.

 

وی در مورد اعلام برخی از رسانه های معاند در خصوص وجود شبکه های جاسوسی و نفوذی گفت: یکی از خطرهای بزرگ انقلاب خطر نفوذ از سوی دشمنان است. از دشمن انتظاری جز دشمنی نداریم. استکبار دست از دشمنی با انقلاب برنمی دارد. آمریکایی ها اذعان دارند که انقلاب اسلامی شاخص های ابرقدرتی آنها را از آنها گرفته است و نظم نوین جهانی با کدخدایی آنها از بین رفته است و به اهداف خود نرسیدند. رییس جمهور آمریکا می گوید انقلاب اسلامی ما را تحقیر کرده است پس دشمن دست از دشمنی برنمی دارد. در مورد عوامل نفوذی باید بگوییم موضوع نفوذ فکری و تغییر ذائقه فکری و نفوذ فردی از اهداف دشمن است اما اینکه این امر چقدر کارآیی دارد و در این حادثه ایجاد شده چه نقشی داشته است باید اجازه دهیم تا تحقیقات تکمیل شود اما باید تاکید کنم که با دستگیری خانه تیمی دشمن دستپاچه شده است زیرا فکر نمی کرد که بزنند و بروند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در مورد بقای جمهوری اسلامی پس از گذشت چهل سال علیرغم تمام دشمنی ها گفت: چه شد حاکمیت دینی که پیامبر برپا کرد 10 سال باقی ماند، نظام ولایی حضرت علی (ع) پنج سال اما انقلاب اسلامی چهل سال نظام ولایی را برپا کرده و باقی مانده است؟ نه تنها باقی مانده بلکه پیشرفت هم کرده است و البته دشمن هم داشته ایم. چه چیزی انقلاب را چهل ساله کرده؟ چه چیزی تمام فتنه ها را خنثی کرده؟

 

وی ادامه داد: هر کدام از فتنه ها بعد از انقلاب برای ساقط کردن یک انقلاب و حکومت کافی بود اما دشمن متوجه شد عامل محوری پیوند امت با ولایت است یعنی فرمانروایی کامل مردم از ولایت فقیه. مردم خوب می فهمند و خوب فرمانروایی می کنند. ولایت به تنهایی نمی توانست حکومت اسلامی را حفظ کند. آنچه که در طول تاریخ در تمام دنیا سابقه نداشته است مردمی است که هزینه های نظام ولایی را پرداخت کردند و در هر صحنه ای که لازم بوده است به خوبی ایستادند، قدر این مردم را بدانید که هر وقت چنگ و دندان نشان دادند مردم حضورشان پررنگ تر شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال حضور مردم در 9 دی و 13 آبان نیز پررنگ تر از سال های قبل بود چون دشمن چنگ و دندان بیشتری نشان داده بود اما مردم با استقامت بر محور ولایت باعث شدند نظام اسلامی پابرجا بماند. دشمن گفته است اگر نقطه اتصال امت با ولایت را بزنیم و ولایت باشد اما فرماندهی دست ولایت نباشد و یا امت باشد و فرمانروا ولایت نباشد، خطری برای ما ندارد؛ خطر در جایی است که امت با ولایت پیوند داشته اند. دشمن با فتنه های مختلف به دنبال تضعیف پیوند الهی میان مردم و ولایت است.

 

حجت الاسلام حاج صادقی اظهار کرد: خوب است همه توجه کنیم آنچه را که دشمن هدف قرار داده است اجازه و فرصت ندهیم تا بتواند به اهداف خود برسد و تلاش خود را در استحکام پیوند ولایت با امت انجام دهیم.

 

وی در بخش دیگری از بیانات خود در مورد اقدامات سپاه برای بیانیه راهبردی رهبر انقلاب گفت: این بیانیه منشوری است که چهل سال گذشته را اجمالی تبیین می کند و بقای چهل سال آینده را مطرح کرده و از مردم قدردانی می کند. هر یک از بندهای این بیانیه در جای خود باید پردازش شود. در این بیانیه رهبر انقلاب چهل بار نام جوانان را مطرح کردند و این امر نشان دهنده اعتمادی است که به جوان های نسل جدید دارند.

 

وی گفت: اطمینانی که رهبر انقلاب به جوانان امروز دارند کمتر از اعتماد به جوانان دوران دفاع مقدس نیست چرا که این جوانان منظومه فکری راه آینده انقلاب هستند.

 

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب در بیانات خود با اطمینان پیش بینی های خود را و امیدواری شان نسبت به آینده را بیان کردند. این بیانیه در گروه اندیشه ورزی سپاه مورد تحلیل قرار گرفته و اقداماتی در این زمینه انجام می شود. امیدواریم در بحث کار عملی و پژوهشی بتوانیم راهبردهای بزرگ رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب را عملی کنیم. سپاه مصمم است تا در این راه به اهداف خود برسد زیرا رسالت سپاه حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است.

 

وی گفت: اگرچه سپاه نظامی و از نیروهای مسلح  است اما محدود به نظامی گری نیست و هر کجا خطری متوجه انقلاب باشد ماموریت حضور دارد، خواه این عملیات سخت، نیمه سخت و یا جنگ نرم دشمن باشد. ما آمده ایم انقلاب را حفظ کنیم، شهید می دهیم، جوسازی ها را تحمل می کنیم اما زهی خیال باطل که دست از انقلاب برداریم، زهی خیال باطل که دشمن ما را از سنگرنشینی انقلاب خارج کند. در تمام موقعیت ها حافظ دستاوردهای انقلاب هستیم و سر سوزنی از آن کوتاه نخواهیم آمد.

 

حجت الاسلام حاج صادقی اظهار کرد: سپاه ضمن اینکه طبق دستورات قرآن عمل می کند عالی ترین امکانات و نیروی انسانی کارآمد را دارد که سرمایه اصلی سپاه است و با تکیه بر هویت دینی و معنوی در راه رسیدن به اهداف انقلاب از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند. پاسداران ما به لحاظ معرفت دینی در سطحی قرار دارند که سنگرنشینی انقلاب را با عقلانیت و بصیرت دنبال می کنند. استقامت فکری و عملی در برابر شبهات دارند و هرگز نمی لغزند و در مرحله عمل نیز روحیه جهادی و انقلابی شان را از دست نمی دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: مراقب باشیم دشمن ما را به کارهای فرعی مشغول نکند. تقابل دشمن با ما بر سر انرژی هسته ای و موشک نیست، جبهه استکبار دشمنی اش با ما تمام نمی شود مگر اینکه از دین خودتان دست بردارید و این آیه قرآن است و در پی آن فرماندهی آنها را بپذیرید./

 

 

نظر شما