شناسهٔ خبر: 31271559 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

رشد ۶۸۲ واحدی شاخص کل بورس با حمایت فملی و فخوز

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۷، با افزایش ۶۸۲ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۷۰۵ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۵۵۰ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

صاحب‌خبر -

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۷، با افزایش ۶۸۲ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۷۰۵ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۵۵۰ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.   

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۹۷ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۵۸۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۷ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۷۵۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۲ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۸۶۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۲۷ واحد افزایش معادل ۰.۶۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۴ هزار و ۸۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۰۴ واحد افزایش معادل ۰.۶۰ درصد به رقم ۱۱۷ هزار و ۳۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۰۹ واحد افزایش معادل ۰.۱۳ درصد همراه بود و عدد ۳۰۶ هزار و ۵۹۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۱۰ داشت و در سطح ۱۵۶ هزار و ۸۳۲ واحد قرار گرفت.

بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۴۸ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۱۵۲ واحد، نماد شاراک متعلق به پتروشیمی شازند با ۳۹ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۳۷ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۳۶ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۳۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۵۸ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۵۰ واحد، نماد شبهرن متعلق به نفت بهران با ۳۵ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین و نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۲۸ واحد و همچنین نماد بفجر متعلق بهپتروشیمی فجر با ۱۸ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۲۴۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۳۱ هزار و ۷۷۴ نوبت معامله و به ارزش ۴۳۷ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.

امروز نیز بانکی‌ها هر چند که نتوانستند که بیشترین ارزش معاملات را داشته باشند، اما پس از گروه فلزات اساسی و سرمایه‌گذاری‌ها با ارزش معاملات بیش از ۳۱ میلیارد تومان از گروه‌هایی بودند که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. به نقل از ایسنا؛ قندی‌ها نیز هم راستا با جریان کلی بازار رشد قیمت را تجربه کردند و توانستند یکدست سبز رنگ شوند. در کنار سهم‌های کوچک قندی، سیمانی‌ها اکثرا با کاهش قیمت مواجه شدند. در روز‌های گذشته بازار سهام بیشتر بر پایه سهم‌های کوچک رشد کرد و امروز نیز علیغم رشد سهم‌های بزرگ شاهد افزایش قیمت در سهم‌های قندی چشمگیر بود.

برچسب‌ها:

نظر شما