شناسهٔ خبر: 31270664 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس جمعیت علمای پاکستان: ولیعهد عربستان مانند پهلوی، عامل آمریکا در منطقه است

حوزه/ پیر اعجاز احمد هاشمی رئیس جمعیت علمای پاکستان شاخه نیازی از دولتمردان پاکستان خواست نسبت به نفوذ آمریکا در این کشور از طریق عربستان سعودی و ولیعهد این کشور آگاه باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پیر اعجاز احمد هاشمی رئیس جمعیت علمای پاکستان شاخه نیازی و نائب رئیس مجلس متحده عمل از دولتمردان پاکستان خواست نسبت به نفوذ آمریکا در این کشور از طریق عربستان سعودی و ولیعهد این کشور آگاه باشند.

اعجاز هاشمی در گفتگو با هیئت های مختلف در شهر لاهور ضمن تاکید بر اتخاذ سیاست خارجی متعادل و متوازن از سوی دولت پاکستان و نیز اظهار تعجب نسبت به استقبال غیرمعمول از ولیعهد عربستان، گفت: ما امیدواریم دولت همان‌گونه که از هیئت عربستانی استقبال کرد، از سران کشورهای ایران و ترکیه نیز استقبال نماید؛ چراکه ما نمی‌خواهیم بهای رابطه با عربستان، از دست دادن کشورهای دوست باشد.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش نفوذ مجدد آمریکا در کشور گفت: وزارت خارجه باید توجه کند که چرا ما از ایران، چین و روسیه در حال دور شدن هستیم.

رئیس جمعیت علمای پاکستان گفت تصریح کرد که این نکته برکسی پوشیده نیست که ولیعهد عربستان در خدمت آمریکا است و نقش محمد بن سلمان در منطقه مانند شاه پهلوی در ایران است که گماشته و عامل آمریکا بود.

وی در آخر گفت: نخست وزیر پاکستان در این فرصت باید درباره اتحاد در امت اسلامی و بحران یمن و نقض آشکار حقوق بشر در کشمیر توسط هند سخن می گفت.

 

نظر شما