شناسهٔ خبر: 31270593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیستم فاضلاب بیمارستان امام رضا اصلاح و به روزآوری می شود

کرمانشاه- ایرنا- رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه با اشاره به اصلاح سیستم فاضلاب این بیمارستان، گفت: در صورت تحقق پروژه تصفیه خانه فاضلاب هم شاخص های زیست محیطی ارتقاء می یابد وهم بیماران نیز درمحیطی بدور از آلودگی و بوی نامطبوع تحت درمان قرار می گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ علی سروش روز سه شنبه در نشست مشترک مسئولان بیمارستان با نمایندگان دستگاه های مرتبط با موضوع ساخت تصفیه خانه فاضلاب این مجتمع بیمارستانی افزود: با اضافه شدن مراکز اقماری سوانح و سوختگی گلستان، بیماری های ریوی نسیم، مرکز جامع سرطان و استروک سنتر و نزدیک شدن تعداد تخت های بیمارستان به حدود یک هزار و 200 تختخواب سیستم سپتیک قبلی جوابگو نیست و نیاز است سیستم فاضلاب به صورت مشترک احداث و خروجی آن عاری از میکروب شود.
وی اظهار داشت: از سال 92 پروژه بیمارستان سبز را طراحی کردیم و در مسیر تحقق معیارهای بیمارستان سبز حرکت کرده ایم.
او از جمله معیارهای بیمارستان سبز را الکترونیک و هوشمند کردن بیمارستان، پوشش گیاهی مطلوب، استفاده از انرژی خورشیدی، عدم استفاده از سوخت فسیلی و تصفیه سیستم فاضلاب اعلام کرد.
اکنون 2 هزار و 680 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.
مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در 15 بهمن 1384 به طور رسمی به بهره برداری رسید.
بیمارستان امام رضا (ع) کار خود را با 515 تخت شروع کرد واکنون با وجود 714 تخت مصوب، دارای 840 تخت فعال می باشد.
3033/8066

نظر شما