شناسهٔ خبر: 31269791 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مدعیان گیشه عید چشم انتظار تصمیم شورای صنفی نمایش

صاحب‌خبر -

به گزارش بانی فیلم، در فاصله یک ماه مانده به نوروز ۹۸ شورای صنفی نمایش تعیین تکلیف فیلمهای اکران ویژه این ایام را منوط به روشن شدن وضعیت آیین نامه اکران و سرگروه‌های سینمایی کرده است. گرچه هنوز دیر نشده و سال گذشته نیز اواخر نخستین هفته از اسفند ماه اسامی فیلمهای اکران نوروز منتشر شد، ولی به نظر می رسد اگر آیین نامه اکران ۹۸ تا جلسه بعدی شورای صنفی نمایش در روز دوشنبه آینده ششم اسفند، نهایی نشود، اعلام اسامی آثار اکران عید تا دو هفته آینده به تعویق بیفتد.

 

یادآور می شود سال گذشته فیلم‌های «به وقت شام»، «خرگیوش»، «فراری»، «فیلشاه»، «لاتاری»، «لونه زنبور» و «مصادره»، هفت فیلمی بودند که از میان ۱۶ کاندیدا به اکران نوروزی رسیدند.

 

امسال در کنار تولیدات کمدی به عنوان ژانر محبوب نوروز، چند فیلم مورد توجه قرار گرفته در طول جشنواره فجر ۳۷ هم شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب مذکور دارند. «شبی که ماه کامل شد»، «متری شیش و نیم»، «سرخپوست»، «درخونگاه» و «ماجرای نیمروز؛ رد خون» پنج فیلمی هستند که در ایام جشنواره دیده شدند و اکران نوروزی آنها می تواند مطالبه مردم و علاقه مندان به سینما باشد. بویژه آنکه تب و تاب جشنواره می تواند از لحاظ تبلیغاتی برای این پنج فیلم مفید واقع شود.

 

روز گذشته مسعود ده نمکی هم به بانی فیلم اعلام کرد که برای اکران نوروزی فیلم آخرش، «زندانی ها» درخواست داده است.

 

«دختر شیطان» دیگر فیلمی است که طبق اعلام قربان محمدپور به بانی فیلم، درخواست اکران نوروزی داده است.

 

گفته می شود سعید سهیلی هم که فیلمش را از شرکت در جشنواره فیلم فجر بیرون کشید، در واقع موافقت مدیران را برای اکران نوروزی «ژن خوک» گرفته و این درام اجتماعی از شانس های اصلی اکران در این ایام است.

 

از کمدی «چهار انگشت»، ساخته حامد محمدی با بازی جواد عزتی و امیر جعفری هم به عنوان دیگر مدعی اکران نوروز نام برده می شود. سه نفری که تابستان پارسال فیلم «اکسیدان» را به عنوان یکی از پرفروش ترین های گیشه روی پرده داشتند.

 

«ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی همدیگر کمدی آماده سینمای ایران می تواند پتانسیل اکران در نوروز را داشته باشد.

 

«رحمان ۱۴۰۰» منوچهر هادی هم که مثل «ژن خوک» از شرکت در جشنواره فیلم فجر کنار کشید، جزو گزینه های اصلی اکران در این ایام است. فیلم با بازی مهران مدیری، محمدرضا گلزار، یکتا ناصر، ساره بیات و سعید آقاخانی یک کمدی بازاری است.

 

«تگزاس۲» مسعود اطیابی نیز که بر خلاف نسخه اول، حمیدفرخ نژاد را در اختیار ندارد، با مهدی هاشمی به جای او چشم به اکران نوروزی دارد. پژمان جمشیدی و سام درخشانی مثل نسخه قبلی در این فیلم نیز حاضر بوده اند.

 

از سویی جدول اکران نوروز اغلب یک فیلم کودک را نیز در ترکیب خود جای داده که احتمالاً امسال نیز از این قاعده مستثنی نباشد. احتمال دارد یکی از سه انیمیشن «آخرین داستان» اشکان رهگذر، «بنیامین» محسن عنایتی و «شب آفتابی» علی مدنی بتوانند جای خالی چنین فیلمی را در نوروز پُر کنند.

 

از سویی شورای صنفی نمایش باید برای اکران دوم نوروز و عید فطر هم فیلمهایی را پیش بینی کند و تمام گزینه های مقبول را برای عید کنار نگذارد.

 

نظر شما