شناسهٔ خبر: 31269707 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما مطرح شد؛

حمایت از حق وظیفه ستاد امر به معروف

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معرفی حق به عموم جامعه و حمایت از آن را از وظایف این ستاد برشمرد

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما که در حاشیه جلسه امروز ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، گفت: حساسیت درباره حقوق مردم، شکوفایی استعدادها، پیشگیری از ضایع شدن مال و عمر مردم، حفظ استقلال و عظمت و هویت مردم و همچنین ایجاد زمینه مناسب برای بیان شفاف مطالبات مردم به گونه‌ای که دشمن نتواند موج سواری کند، ضروری است.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حامی دین و حامی مردم است، افزود: دین، آزادی و تکریم مردم از سوی مسئولان ازجمله حقوق مردم است.

حجت الاسلام والمسلین صدیقی گفت: مردم نباید هنگام نیازهایشان تحقیر شوند و زمانیکه به مسئولی مراجعه می‌کنند باید به عشق به خدمت مواجه شوند و نه با منت.

وی افزود:​ شیوه ولایت فقیه که ولایت مهربانی، دلسوزی، حکمت، منطق، ایثار، ساده زیستی و همچنین دانش و بینش صحیح برای مدیریت جامعه است، احترام به مردم است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: هم امام (ره) ساده زیست بود، کاخ نشین نبود و حسینیه نشین بود، ارتباطش با خدا زیاد و ارتباطش با خلق خدا بی نظیر بود و هم جانشین خلفش اینگونه است.

وی افزود:​ ولایت فقیه، تکیه گاه مردم است که در روز ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمدند و نشان دادند به این تکیه گاه اعتماد دارند، همان مردمی که در برابر استکبار ایستادند و شهدای بسیاری دادند و حتی جنگ تحمیلی را اداره کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: حساس کردن عموم مردم به حق شان و کمک به هر مظلومی که از او رفع ظلم شود و حتی هر مظلومی که نمی‌داند چه ظلمی به او رفته است، کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی از فرهیختگان، ارباب قلم، هنرمندان، صاحبان فکر و ابتکار خواست که به میدان بیایند و افزود: اینجا برای ستاد نیست، برای اسلام است، برای شهداست و برای خود مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: ما آمده ایم تا به فضل خدا و رهنمود‌های ولایت فقیه، ریلی را بنا نهیم تا حق تشخیص داده و از آن حمایت شود، به گونه‌ای که هرجا اجحاف، انحراف، هنجارشکنی و دین ستیزی بود با آن برخورد شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر از برگزاری موفق جلسه امروز این ستاد که با حضور سه تن از وزرا، رئیس رسانه ملی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، فقها و فرهیختگان و مسئولان برگزار شده بود ابراز خرسندی کرد و افزود:​ آینده بسیار امیدوار کننده است مشروط به اینکه دانشجویان، طلبه‌ها و فرهیختگان پرچم دین را محکم بگیرند.

نظر شما