شناسهٔ خبر: 31269611 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای بیست و دومین مرحله از طرح رعد

با قدرت از آرمان‌های شهدا دفاع می‌کنیم

رئیس پلیس پایتخت: انقلاب به بهای سنگینی به دست ما آمده است و ما با تمام وجود و قدرت راسخ از اسلام ناب دفاع می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

کشف ۱۱۹ خودرو و ۸۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در طرح رعد ۲۲به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در نخستین مراسم سالگرد شهدای پاسداران اظهار داشت: ما در روز‌های گرامی‌داشت شهدای خیابان پاسداران باز هم عزادار هستیم؛ عزادار ۲۸ نفر از مظلومانی که برای دفاع از حدود ما در دور افتاده‌ترین نقطه کشور و مقابله با پلیدترین گروه‌های تروریستی جانفشانی کردند.
وی افزود: بنده در استان سیستان و بلوچستان خدمت کردم و مظلومیت شهدای آنجا را دیده‌ام.
رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: یک سال از شهادت چهار رزمنده عزیز ما در خیابان پاسداران گذشت، بسیاری از حرف‌ها را آن زمان نتوانستیم بگویم و اکنون نیز نمی‌توانیم بگویم، سه نفر از همکاران ما زیر چرخ‌های اتوبوس جهالت شهید شدند و آن بسیجی نیز مظلومانه به شهادت رسید.
سردار رحیمی افزود: مدت‌ها با آن افراد برای اینکه دست از مسیر انحراف و خواسته‌های غیراصولی دست بردارند، صحبت کردیم و خیلی‌ها به من خرده گرفتند که چرا این کار را کردی که گفتم حریف ما در کویر سیستان و بلوچستان، جبهه جنگ و مرز نیست، این افراد در کنار کلانتری و در ساعاتی که مردم در آنجا عبور و مرور داشتند و ساکن بودند، دست به اقدام می‌زدند، این افراد بیش از دو ماه آسایش ساکنان خیابان پاسداران را سلب کرده بودند و باید برخورد مدبرانه می‌بود.
وی افزود: در این ماجرا به خاطر مردم صبور بودیم و سکوت کردیم و این شهدا مظلومانه جانشان را برای امنیت مردم تقدیم کردند، امام راحل آرمان‌هایی را برای ما تعریف کرد، چهل سال است برای دفاع از آرمان‌های امام و مقابله با کفر ایستاده‌ایم و باز هم خواهیم ایستاد، دشمن بداند اگر بخواهد کاری کند باید از روی جنازه تک‌تک ما بگذرد، انقلاب به بهای سنگینی به دست ما آمده و ما با تمام وجود و قدرت راسخ از اسلام ناب دفاع می‌کنیم.
سردار رحیمی خاطرنشان کرد: امام به ما تفاوت اسلام ناب محمدی و انگلیسی را نشان داد، در این مسیر ایستادگی می‌کنیم، من مظلومیت این شهدا را درک کردم، امیدواریم در مسیر آرمان‌هایی که این جوانان عزیز جانشان را تقدیم کردند، ایستادگی کرده و دفاع کنیم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: دشمن می‌گوید با مردم کاری ندارد در صورتی که تمام مشکلات را برای مردم ایجاد کرده‌اند، انقلاب اسلامی به ما یاد داد که نه زور بگوییم نه زیر زور برویم و با قدرت از آرمان‌های شهدا دفاع می‌کنیم.

 

کشف ۱۱۹ خودرو و ۸۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه

­رئیس پلیس پایتخت: در این طرح ۱۱۹ خودرو و ۸۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد

 سردار" حسین رحیمی" در جمع خبرنگاران به جزئیات اجرای طرح رعد ۲۲ پرداخت و گفت: در این طرح، ۲۴ باند سرقت متلاشی و ۶۸۷ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی، با بیان اینکه در این طرح ۲۸۸ حکم قضائی پیگیری و ۴۸ محکوم فراری دستگیر شدند، اظهار داشت: در این رابطه ۱۱۹ خودرو و ۸۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ارزش ریالی اموال مکشوفه مسروقه را ۹ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان بیان و تصریح کرد: در اجرای این طرح ۲۵۲ خرده فروش موادمخدر نیز دستگیر و ۵۸۳ معتاد متجاهر از محله ها، کوچه‌ها، خیابان‌ها و پارک‌ها جمع‌آوری شدند.
وی به کشف ۳۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در بیست و دومین طرح رعد اشاره کرد و افزود: در این راستا، ۶ باند توزیع مواد مخدر در سطح شهر تهران شناسایی و اعضای آن طی عملیات‌های شبانه روزی پلیس مبارزه باموادمخدر و پیشگیری پایتخت، دستگیر شدند.
رئیس پلیس پایتخت به استرداد ۸۷ درصد از اموال مسروقه کشف شده به مال باختگان اشاره کرد و گفت: از کل سارقان دستگیر شده در این طرح ۳۴۵ تن سابقه دار و ۳۴۲ تن نیز برای اولین بار دستگیر شده اند.
سردار رحیمی در ادامه به کشف ۴۶ قبضه سلاح سرد و گرم از مخفیگاه تبهکاران دستگیر شده، اشاره کرد و عنوان داشت: در خصوص حمل و نگهداری غیر مجاز سلاح سرد و گرم در این طرح ۱۲ نفر دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در پایان ضمن تقدیر از همکاری مراجع قضائی در خصوص صدور احکام برای متهمان و دستگیرشدگان در طرح رعد ۲۲، خاطرنشان کرد: پلیس با اقتدار کامل و بر حسب قانون با متخلفان و برهم زنندگان نظم و آرامش شهروندان و جامعه برخورد خواهد کرد و شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با قانون شکنان مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا مراجعه به نزدیک‌ترین کلانتری به پلیس اطلاع دهند.

نظر شما