شناسهٔ خبر: 31269422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

خدمات آیت‌الله موسوی جزایری علت عصبانیت ضدانقلاب

عصبانیت دشمن از آیت‌الله موسوی جزایری گویای اقدامات صحیح وی است و با وجود عدم همکاری مسؤولان با جدیت پیگیر حل معضلات استان و خدمت به محرومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام‌جمعه اهواز در نماز جمعه 26 بهمن با حضور در پشت تریبون گفت: با این بی‌حسی که در پاهایم ایجادشده و با توجه به اقامه نماز جمعه دیگر توان این کار را ندارم؛ تا جایی که بتوانم برای ادامه کار تلاش می‌کنیم اما باید به تکلیف شرعی نیز عمل کنیم. تکلیف شرعی این است که زمانی که یک فرد نماز می‌خواند نباید پایش تکان بخورد که اکنون بسیار خودم را کنترل می‌کنم تا هنگام نمازخواندن به زمین نیفتم و به‌هرحال نمی‌شود ضعف جسمی را کتمان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ادامه داد: هنگام اقامه نماز باید بدن انسان آرام باشد و اگر نتواند این‌گونه باشد شبهه ایجاد می‌شود. سعی بر این کار می‌کنیم اما زمانی که عمر انسان زیاد می‌شود  قوای بدن تحلیل می‌رود بنابراین ما از این قاعده مستثنا نیستیم.

امام‌جمعه اهواز اظهار کرد: اگر نتوانم در کسوت امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه باشم خدمتگزار شما مردم هستم. این خدمت عبادت محسوب می‌شود و درب خانه روحانیت همیشه به روی شما مردم باز است. خدمت به شما مردم عبادت و تقویت رهبری و تقویت اسلام است. من با خدا عهد کردم تا نفس دارم در خدمت مردم و ولی‌فقیه و رهبری باشم.

این صحبت‌ها مقدمه‌ای بود تا اینکه امروز خبری مبنی بر استعفای آیت‌الله موسوی جزایری از سمت امامت جمعه اهواز منتشر شد؛ در این خبر آمده بود آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، روز گذشته با حضور در دفتر مقام معظم رهبری، گزارشی از وضعیت جسمانی خود ارائه کرد و از سمت «امامت جمعه اهواز» استعفا داد.

یک عضو دفتر نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس این خبر را تأیید کرد.

آیت‌الله موسوی جزایری در حمایت از انقلاب جان خود را در معرض خطر قرار داده است

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد درباره آیت‌الله موسوی جزایری می‌گوید: آیت‌الله موسوی جزایری عالم مجاهدی است که پیش از انقلاب تاکنون، بارها در مسیر انقلاب و همراهی امام و رهبری، قدم‌های بلندی برداشته و در طول این مدت نیز جان خود را در معرض خطر قرار داده است.

وی می‌افزاید: امام‌جمعه اهواز، خدمات بسیار بزرگی را به نظام و انقلاب به‌ویژه برای استان خوزستان انجام داده است،  از دوران پیش تا پس از انقلاب شاهد این هستم که جناب آیت‌الله موسوی جزایری چه خدمات بزرگی را انجام داده و در اوج ساده زیستی، پیگیر دغدغه‌ها و دردهای زندگی مردم است.

این روشنفکر دینی درباره جایگاه علمی آیت‌الله موسوی جزایری بیان می‌کند: الآن رساله عملی ایشان نوشته‌شده و در ابواب مختلف فقه، صاحب‌نظر هستند؛ پس خیلی راحت و شاید بدون هرگونه حاشیه‌ای می‌توانند در قم بیت مرجعیت راه بیاندازند اما ایشان وظیفه فرماندهی میدان جنگ خوزستان با آن همه مشکلات را بر دوش گرفته و یک‌تنه به دل دشمن زده است.

آیت‌الله موسوی جزایری از پایگاه مردمی بی‌نظیری برخوردار بود

یک عضو مجلس خبرگان رهبری نیز می‌گوید: آیت‌الله موسوی جزایری از چهره‌های سرشناس و معروف انقلاب اسلامی، فقیه سیاستمدار، انقلابی باتقوا و با بصیرت است که سوابق پیش از انقلاب وی به هنگام حضور در نجف، شوشتر و قم و تلمذ نزد اساتید و مراجع بزرگوار ازجمله امام راحل مشهود است.

آیت‌الله محسن حیدری می‌افزاید: آیت‌الله موسوی جزایری افزون بر بُعد علمی و شم و بصیرت سیاسی از پایگاه مردمی بی‌نظیری برخوردار است و محوریت انقلاب را پیش از انقلاب و تا زمان حاضر بر عهده دارد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اداره کردن خوزستان سر از پا نشناخته و همه ظرفیت خود را بکار برد.

وی بیان می‌کند:  در دوران جنگ تحمیلی در خط مقدم دفاع مقدس قرار داشت و پناهگاه بسیجیان بود و مسجدشان در پیش از انقلاب و دوران دفاع مقدس تا به امروز پایگاه بچه‌های انقلابی و بسیجی است.

امام‌جمعه موقت اهواز عنوان می‌کند: فعالیت‌های آیت‌الله موسوی جزایری در برابر جریان‌های انحرافی، فتنه‌گر و منافق مشخص و معلوم و فوق‌العاده زیاد و بر همگان آشکار است و کسی نمی‌تواند در آن‌ها شک و تردیدی داشته باشد.

آیت‌الله موسوی جزایری به دشمن ضربه‌های متعددی وارد کرده است

امام‌جمعه بهبهان نیز با بیان اینکه شخصیت والای آیت‌الله موسوی جزایری بر کسی پوشیده نیست، می‌گوید: خدمات ارزنده وی پیش و پس از انقلاب اسلامی و تاکنون بر همگان مبرهن است از جمله در فتنه ۸۸ که پای بسیاری از خواص لرزید، معظم له از اهواز حرکت و در نماز جمعه تهران به هنگام خطبه‌خوانی رهبری، اعلام وفاداری کرد.

حجت‌الاسلام سید قدرت الله ناصری تشکیل حوزه‌های علمیه در سراسر استان را از دیگر اقدامات درخور توجه آیت‌الله موسوی جزایری برشمرد و گفت: ایستادگی در برابر وهابیت و توطئه‌های مختلف، پرونده درخشان آیت‌الله موسوی جزایری است.

وی می‌افزاید: دشمن از اقدامات آیت‌الله موسوی جزایری ضربه‌های بسیاری خورده و فعالیت‌های معظم له مانعی در برابر رسیدن دشمن به مقاصد شده است.

عصبانیت دشمن از آیت‌الله موسوی جزایری نشانگر خدمات وی است

امام‌جمعه شوش نیز با اشاره سختی‌هایی که آیت‌الله موسوی جزایری برای پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کرد، می‌گوید: خداوند از چنین سختی‌هایی آگاه است و زبان بنده از بیان آن‌ها قاصر است.

حجت‌الاسلام سید محمد امام می‌افزاید: آیت‌الله موسوی جزایری سختی‌ها را نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، تحمل کرد و در دوران جنگ تحمیلی کمک‌ها و اقلامی را که سایر استان‌ها ارسال می‌کردند میان واحدهای مختلف جنگی تقسیم کرده و به واحدهای جنگی سروسامان داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوش با بیان اینکه عصبانیت دشمن از آیت‌الله موسوی جزایری گویای اقدامات صحیح وی است، اظهار می‌کند: آیت‌الله موسوی جزایری با وجود عدم همکاری مسؤولان با جدیت پیگیر حل معضلات استان و خدمت به محرومان است.

آیت الله موسوی جزایری سکاندار هدایت سیاسی و اجتماعی استان است

اخیراً ائمه جمعه خوزستان با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری اعلام کردند: به استحضار عالی می‌رساند که نقش خدمتگزاران و جان‌فشانان در میدان دفاع از حریم نورانی دین و انقلاب نقش غیرقابل‌انکاری است که با ضرس قاطع بارزترین مصداق و اکمل افراد در این عرصه نماینده مکرم حضرت‌عالی؛ حضرت آیت‌الله موسوی جزایری است.

در ادامه این بیانیه آمده است: آیت‌الله موسوی جزایری که قبل از انقلاب خود؛ مسجد و بیتش محور انقلاب و افراد انقلابی بوده و در چهل سال بعد از انقلاب در سنگر دفاع مقدس تکیه‌گاه رزمندگان عزیز و در میادین فرهنگی استوانه‌ای مستحکم و در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی سکان‌دار هدایت استان، مردم، مسئولان و طوایف مختلف بوده است.

ائمه جمعه خوزستان در ادامه نوشتند: ازجمله برکات نعمت وجود ایشان تأسیس حوزه‌های علمیه و تربیت بیش از  هزار طلبه و روحانی برادر و خواهر؛ تأسیس دانشگاه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای الاهواز؛ حضور در تمام دوره‌های مجلس خبرگان و حدود ۳۸ سال در سنگر مقدس نماز جمعه کلان‌شهر اهواز؛ بخشی از خدمات این عالم وارسته؛ فقیه مجاهد؛ مجتهد فرهیخته و افسر فداکار ولایت است.

انتهای پیام/                                                                                                                                                       

نظر شما