شناسهٔ خبر: 31269402 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفتگو با ایلنا؛

فرشته کریمی: می‌خواهم به لیگ ایتالیا بروم / پیشنهاد تیم‌های عربی را رد کردم

مارادونای دختران فوتسال ایران شانس نامی نو را برای قهرمانی در لیگ برتر فوتسال بالاتر می‌داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ملی‌پوش تیم ملی فوتسال بانوان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن صحبت در مورد لیگ فوتسال بانوان که امسال جای خالیاش در آن بسیار به چشم میخورد به انتخاب کادر فنی جدید تیم ملی هم اشاره کرد و آغاز تمرینات تیم ملی را اتفاقی بسیار مثبت دانست.

تیم ملی فوتسال کشورمان پس از گذشت تقریبا 180 روز از  مسابقات جام ملتهای آسیا هیچ اردویی نداشته و مربیان این تیم هم به تازگی معرفی شدهاند.

ملی پوش فوتبال بانوان در خصوص انتخاب سرمربیان جدید تیم ملی و انتقادات وارده به انتخاب آنها در چند روز اخیر گفت: علیرضا رعدی را به عنوان یک مدرس و مربی خوب می‌شناسم ولی سابقه شاگردی ایشان را نداشته‌ام، شهناز یاری هم که سالهاست در لیگ برتر و تیمهای ملی فعال هستند و زیور بابایی هم کاپیتان تیم ملی بوده و نیروی جوانی هستند که به تیم ملحق شده‌اند.

e6e63a92-6937-480f-b3b3-674d6b38aae3

فرشته کریمی ضمن تشکر از مربیان سابق تیم ملی که دو قهرمانی را برای این تیم به ارمغان آوردند، افزود: همه ما در تیم ملی یک هدف مشترک داریم که کسب نتیجه، قهرمانی و بالا نگه داشتن پرچم کشور است، از فدراسیون هم ممنون هستیم که بلاخره بعد از این همه مدت سرمربی تیم را انتخاب کردند و امیدواریم که هر چه زودتر تمرینات تیم ملی آغاز شود زیرا شرایط بسیار سختی  است که بعد از قهرمانی این همه مدت را از تمرینات دور باشیم.

وی در ادامه به اهمیت روز افزون ورزش بانوان در دنیا اشاره کرد و گفت: در جام ملتهای فوتسال زنان اروپا اگر بازیها را مشاهده میکردید سبک بازی تیم‌ها خیلی با سالهای گذشته فرق کرده بود ولی متاسفانه ما هنوز درگیر این هستیم که اردوی تیم ملی برگزار می‌شود یا خیر.

وی با اشاره به بازیهای لیگ فوتسال بانوان هم گفت: ما لیگ خوبی داریم ولی زمانی می‌توان از یک لیگ پویا حرف زد که بتوان از لیگ بازیکنان جدیدی را به فوتسال و فوتبال کشور معرفی کرد مثل تیم دانشگاه آزاد که منحل شد که سالها بازیکنان خوبی را به فوتبال و فوتسال بانوان معرفی کرد.

کریمی افزود: در فوتسال ما کار برعکس است و این تیم ملی است که بازیکن می‌سازد و تحویل لیگ می‌دهد در صورتی که در همه جای دنیا لیگ باید اینقدر خوب باشد که بازیکن به تیم ملی معرفی کند، البته من امسال را به دور از لیگ بودم و خیلی نمی‌توانم نظر دهم ولی در حال حاضر همان بازیکنان سابق ملی‌پوش بین تیمها تقسیم شده‌اند.

frsht-krm-photokade-4

وی در خصوص عدم حضور در لیگ امسال هم گفت: بعد از جام ملتهای آسیا یک پیشنهاد خوب از یک تیم ایتالیایی داشتم و سه ماه در این کشور بودم ولی به دلیل اینکه نتوانستم ویزای بلندمدت بگیرم حضور در این تیم منتفی شد. از چند باشگاه دیگر هم در لیگ ایتالیا پیشنهاد داشتم و امیدوارم فصل بعد بتوانم به یکی از این تیم‌ها ملحق شوم. بعد از بازگشت هم از تیم‌های عربی پیشنهاد بازی داشتم که با توجه به تشکیل اردوی تیم ملی ترجیح می‌دهم در خدمت تیم ملی باشم.

وی با اشاره به شرایط لیگ ایتالیا هم گفت: چیزی که برای من جالب بود جذب بازیکنان در لیگ این کشور برای بیشتر از یک فصل بود در حالی که در لیگ ایران بازیکنان هر فصل در یک تیم هستند و این نشان می‌دهد که آنها برای جذب بازیکنان تصمیم بلندمدت چندین ساله دارند.

کریمی در ادامه شانس تیم نامی‌نو را برای روی کاغذ برای قهرمانی در لیگ فوتسال بیشتر دانست و گفت: فوتبال اصلا قابل پیش‌بینی نیست اما تیم نامی‌نو هم میزبان بوده و هم از امتیاز گل زده در خانه حریف برخوردار است و همچنین دروازه‌بانی چون فرزانه توسلی را دارد که نقش بسیار موثری می‌تواند ایفا کند البته از آن سو هم فاطمه اعتدادی خیلی به تیم مس کمک کرده و توانسته از تجربیاتی که خودش داشته استفاده کرده و آنها را به بازیکنان انتقال دهد، تیم مس هم وقتی تا اینجا پیش آمده حتما قابلیت و توانایی بسیار زیادی دارد.  

گفتگو از: رویا روستایی

نظر شما