شناسهٔ خبر: 31269254 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه از وزارت علوم؛

استادان راهنمای دانشجویان غیرایرانی اعتبار ویژه می گیرند

تهران - ایرنا - محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت : استادان راهنمای دانشجویان غیرایرانی برای حمایت مالی از این دانشجویان، اعتبار ویژه دریافت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، مهمترین اخبار حوزه آموزش عالی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این شرح است:

**آغاز ثبت نام در جشنواره هنرهای دیجیات
نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت کشور در اردیبهشت ماه سال 98 برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا بیستم فروردین ماه آثار خود را در پایگاه اطلاعاتی جشنواره به نشانی www.digitalartfestival.com بارگذاری کنند.
این دوره از جشنواره در دو بخش آسیب‌های اجتماعی و آزاد برگزار می‌شود و از آنجا که موضوع نخست طیف وسیعی از موضوعات و مسائل را در بر می‌گیرد، دست هنرمندان در تولید و ارسال آثار باز است.

**اعطای گرنت خدماتی
عبدالساده نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه حمایت مالی معاونت پژوهش و فناوری این وزارتخانه از آزمایشگاه‌ها، نیازمند وجود ابزارهایی از جمله بانک اطلاعاتی است، از ایجاد یک گرنت (وام بلاعوض) خدماتی و تجهیزاتی به منظور استفاده در نظام رتبه‌بندی آزمایشگاه‌ها، از سوی وزارت علوم خبر داد.

**ارائه اعتبار ویژه به دانشجویان غیرایرانی
محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گردهمایی دانشجویان بین‌المللی، از اعطای اعتبار ویژه به استادان راهنمای دانشجویان غیر ایرانی خبر داد و گفت: به استادان راهنمای دانشجویان غیر ایرانی اعتبار ویژه‌ای تخصیص می‌یابد تا دارای مجوزهای مالی باشند و بتوانند برخی از مسائل زندگی دانشجویان را مورد پشتیبانی‌های اندک خود قرار دهند.

**استقبال 531 هزار نفر از کنکور سراسری
فرایند ثبت نام در کنکور سراسری سال 98 دانشگاه ها تا روز پنجشنبه دوم اسفندماه در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور ادامه دارد و تاکنون 531 هزار و 955 نفر ثبت نام کرده اند. این آزمون روزهای 13 و 14 تیرماه 98 برگزار می شود.

**امروز آخرین مهلت کمپین بخشودگی دانش آموختگان بدهکار
کمپین 15 روزه دانش آموختگان بدهکار به منظور واریز مطالبات صندوق رفاه دانشجویان امروز سه شنبه به پایان می رسد.
دانش آموختگان از 14 تا 30 بهمن ماه جاری مهلت دارند بدهی خود را از وام های دریافت شده در طور دوران تحصیل تسویه کنند تا از بخشودگی 50 تا 100 درصدی برخوردار شوند.
**9492**1601**

نظر شما