شناسهٔ خبر: 31269098 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«باب الرحمة» مسجدالاقصی بازگشایی شد

گروه بین‌الملل ـ اعتراض و اعمال فشار شهروندان فلسطینی قدس، نظامیان اسرائیلی را مجبور کرد که صبح امروز درب خارجی «باب الرحمة» به‌عنوان یکی از درب‌های اصلی مسجدالاقصی را بازگشایی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری  فلسطینی معا؛ شیخ واصف البکری، قائم مقام قاضی قضات فلسطین در این باره تصریح کرد: نظامیان اسرائیلی صبح امروز (30 بهمن ماه) زنجیرها و قفل‌های درب خارجی «باب الرحمة» در بخش شرقی مسجدالاقصی را بازکردند.

وی ضمن قدردانی از دفاع مردم فلسطین از «باب الرحمة» گفت: تماس‌های زیادی از سوی مقامات اردنی، اداره اوقاف اسلامی قدس و شورای اوقاف قدس برای حل این بحران گرفته شد.

البکری با بیان این که دفاع شهروندان قدس از «باب الرحمة» بیانگر گرایش حقیقی آن‌ها به مسجدالاقصی و دین اسلام دارد، تاکید کرد: باب الرحمة بخشی جداناشدنی از مسجدالاقصی بوده و حاکمیت آن تنها بر عهده اداره اوقاف اسلامی قدس است.

یادآوری می‌شود؛ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (28 بهمن ماه) بار دیگر باب الرحمه ـ یکی از درب‌های اصلی مسجدالاقصی ـ را به روی نمازگزاران فلسطینی بست که در پی این اقدام متجاوزانه، اوضاع این مسجد ملتهب و متشنج شد.

انتهای پیام

نظر شما