شناسهٔ خبر: 31268461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مشاور اسد: آمریکا درصدد نابودی زیرساخت‌های سوریه است

بثینه شعبان، مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس‌جمهور سوریه می‌گوید آمریکا به دنبال نابودی زیرساختهای این کشور است.

صاحب‌خبر -

مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس‌جمهور سوریه، آمریکا را اصلی‌ترین حامی تروریسم دانست و اعلام کرد واشنگتن به دنبال نابودی زیرساخت‌های سوریه است.
مشاور رسانه‌ای و سیاسی بشار اسد با بیان اینکه آمریکا اصلی‌ترین حامی تروریسم در این کشور است افزود طی سالهای گذشته در حالی که آمریکا حامی گروه‌های تروریستی در سوریه بود، ارتش این کشور، روسیه و یگانهای حزب‌الله با تروریسم در حال مبارزه بودند.

به گفته شعبان، روسیه بیش از چند بار از آمریکا خواسته تا در مبارزه با تروریسم در سوریه همکاری کند، اما واشنگتن از این اقدام خودداری کرده است.

این مقام سوری همچنین در خصوص کمک واشنگتن به گروه‌های تروریستی افزود آمریکا در چند نوبت برای آزادکردن گروه‌های تروریستی از حلقه محاصره، یگانهای ارتش سوریه را هدف قرار داد.

ائتلاف به اصطلاح بین المللی تحت امر آمریکا به صورت غیر قانونی و خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل و به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه در اوت سال ۲۰۱۴ تشکیل شد، اما در بیشتر حملات هوایی این ائتلاف در سوریه مناطق غیر نظامی هدف قرار گرفتند و تاکنون ده‌ها نفر بر اثر این حملات قتل عام و مراکز و تاسیسات زیربنایی ویران شده اند.  / باشگاه خبرنگاران

کلمات کلیدی

آمریکا

بشار اسد

سوریه

برچسب‌ها:

نظر شما