شناسهٔ خبر: 31268091 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

با میزبانی بیت‌المقدس برای مسابقات انتخابی؛

خداحافظی زودهنگام تیم ملی زنان با المپیک؟

تیم ملی فوتبال بانوان در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در قاره آسیا، با تیم‌های چین تایپه، فیلیپین و فلسطین هم گروه شده است. طبق مقررات AFC، یکی از تیم‌های هر گروه می‌تواند میزبانی یک دوره را در اختیار بگیرد که فلسطین از قبل برای این مسابقات میزبان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه؛ تیم ملی فوتبال بانوان در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در قاره آسیا، با تیم‌های چین تایپه، فیلیپین و فلسطین هم گروه شده است. طبق مقررات AFC، یکی از تیم‌های هر گروه می‌تواند میزبانی یک دوره را در اختیار بگیرد که فلسطین از قبل برای این مسابقات میزبان شده است.

براساس قوانین ایران هیچ شهروند ایرانی حق ورود به فلسطین اشغالی را ندارد (میزبانی بازی‌ها به «بیت المقدس» داده شده که استانی‌ست فلسطینی که در کنترل رژیم اسرائیل قرار دارد). در پی این اتفاق فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتباتی انجام داده است تا یا میزبانی این مسابقات تغییر پیدا کنند یا اینکه گروه ایران عوض شود تا ملی پوشان ایران نیز بتوانند در مسابقات شرکت کنند.

حسین عبدی مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال بانوان این موضوع راتایید و اظهار کرد: نامه نگاری‌ها قبل از قرعه کشی مرحله دوم انتخابی المپیک انجام شده و بعد از قرعه کشی نیز دوباره پیگیری کردند اما نتیجه آن هنوز مشخص نیست. تنها راه چاره ایران هماهنگی با کنفدراسیون فوتبال آسیا و گرفتن میزبانی از فلسطین یا انتقال شهر و کشور میزبان به کشور ثالث باشد.

فلسطین در حالی به این مرحله رسید که ضعیف ترین تیم مسابقات بود و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به دیگر تیم سوم مرحله نخست، مجوز این مرحله را به دست آورد و حالا با میزبانی در ورزشگاه شهر الرام واقع در استان اورشلیم یا بیت المقدس، منجر به مشکل بزرگی برای تیم ملی ایران شده است.

نظر شما