شناسهٔ خبر: 31265839 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران خبر داد:

اجراي طرح هر دانش آموز يک رئيس ساماندهي در منطقه 17 تهران

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا-مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران از آغاز فاز اول اجراي طرح "هر دانش آموز يک رئيس ساماندهي" در منطقه ي ١٧ خبر داد.

به گزارش آريا، حميد رضا تحصيلي با اشاره به امضا تفاهم نامه با منطقه ي 17 در خصوص اجراي  طرح "هر دانش آموز يک رئيس ساماندهي" به صورت پايلوت در اين  منطقه، گفت: اين طرح با هدف به رسميت شناختن توان و اثربخشي دانش آموزان در اداره ي شهري زيست پذير براي همه و مشارکت آن ها در امور اجرايي و پژوهشي و آشنايي با مفاهيمي چون مسئوليت پذيري و رعايت حقوق شهروندي  است.

تحصيلي با بيان اين که با همکاري خوب منطقه 17 توانسته ايم فاز اول اجراي اين طرح را آغاز نماييم، تصريح کرد: در اجراي اين طرح شش مدرسه را به صورت پايلوت از مقطع متوسطه ي اول انتخاب کرده ايم و با برگزاري دوره ي اول آموزش در حوزه ي حيوانات شهري اعم از موش و سگ، اطلاعات اوليه را در خصوص ويژگي هاي اين جانوران، شيوه هاي مبارزه با جمعيت حيوانات شهري، راه هاي کنترل جمعيت و... در اختيار دانش آموزان قرار داديم.
وي افزود: در اين مرحله نمايندگان هر مدرسه موضوعات خود را انتخاب کردند و مقرر شد در جلسات بعدي که با حضور شرکت ساماندهي و اداره ي ساماندهي منطقه ي 17 برگزار مي شود،  در خصوص شيوه هاي تحقيق ميداني و استفاده از نمونه هاي مستند آموزش هاي ديگري نيز به دانش آموزان داده شود.
مدير عامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر گفت: اين برنامه به شکل مسابقه ميان شش مدرسه  متشکل از سه مدرسه ي دخترانه و سه مدرسه ي پسرانه واقع در منطقه ي 17 برگزار مي شود و گروه ها فرصت دارند تا به مدت يک ماه آثار خود را به دبيرخانه ي ساماندهي، مستقر در اداره ي ساماندهي منطقه ي 17 تحويل دهند.

بر اساس گزارش روابط عمومي شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران، تحصيلي افزود: آثار توسط مديران و کارشناسان امر داوري مي شوند و به سه نفر اول اين رقابت هداياي نفيسي اهدا خواهد شد. هم چنين آثار برگزيده در قالب کتابچه با اسم گروه هاي برنده و مدرسه ي محل تحصيل چاپ مي شود.

نظر شما