شناسهٔ خبر: 31265753 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معوقات یک ساله پرستاران دامغان پرداخت نشد

سمنان- ایرنا- رئیس نظام پرستاری شهرستان دامغان گفت: پرستاران این شهرستان حدود یک سال از معوقات طرح قاصدک خود را دریافت نکرده اند.

صاحب‌خبر -

علی جهانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: آخرین پرداختی معوقات پرستاران دامغان در قالب طرح قاصدک، مربوط به بهمن 96 است که حدود یک سال از آخرین پرداخت می گذرد.
رئیس نظام پرستاری دامغان اضافه کرد: طرح قاصدک شامل اضافه کار و کارانه نیروهای پرستاری و از جمله طرح های سازمان نظام سلامت کشور است.
جهانیان با بیان اینکه مبلغ طرح قاصدک پرستاران طبق کارکرد ماهانه هر پرستار تعیین می شود که مبلغ ماهانه آن بین 2 تا 12 میلیون ریال متغیر است، افزود: میزان طلبکاری پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی در دامغان طبق طرح قاصدک ، حدود 40 میلیارد ریال برآورد شده است.
جهانیان به علت پرداخت نشدن معوقات اشاره کرد و گفت: پرداخت معوقات طرح قاصدک به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که علت به تعویق افتادن آن بدهی 80 میلیارد ریالی سازمان های بیمه به بیمارستان ولایت دامغان عنوان شده است.
وی به کمبود نیروی پرستار در بیمارستان ولایت دامغان اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، در مراکز درمانی به ازای هر 1.8 تخت بیمارستانی یک پرستار نیاز است، ولی طبق این شاخص بیمارستان ولایت دامغان با کمبود 60 پرستار مواجه است.
رئیس نظام پرستاری دامغان تصریح کرد: کمبود نیرو، فقدان مجوز استخدام پرستار و نبود امنیت شغلی، از جمله مهم ترین مشکلات پرستاران در این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، در شهرستان دامغان 270 پرستار در حوزه پرستاری، بهیاری، فوریت های پزشکی، اتاق عمل و هوشبری فعالیت دارند.
این شهرستان دارای یک بیمارستان دولتی، یک کلینک تخصصی ویژه، 12 مرکز خدمات جامع سلامت و 32 خانه بهداشت است.
9856/6103

نظر شما