شناسهٔ خبر: 31265671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرزهای ایران و پاکستان در اختیار گروهک‌های تروریستی است/ پاکستان نسبت به حذف تروریست‌ها اقدام کند

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: گروهک‎‌های تروریستی از حمایت مالی سرویس‌های غربی و عربی برخوردارند.

صاحب‌خبر -

شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدام وزارت کشور در برخورد با حادثه تروریستی خاش- زاهدان گفت: وزارت کشور مسئولیت امنیت داخلی کشور را بر عهده دارد، در حوزه امنیت داخلی در چارچوب شورای عالی امنیت ملی کشور که ریاست این شورا بر عهده وزیر کشور است. اکنون ما ترکیبی از نهادهای نظامی، اطلاعاتی، امنیتی در این شورا داریم و همواره به صورت مستمر امنیت کشور در رصد این شورا قرار دارد و قطعا اگر برنامه ریزی‌های امنیتی نبود و اگر توجهات شورای امنیتی کشور نباشد ما شاهد اتفاقات بیشتری خواهیم بود.

مدیر کل امور مرزی در ادامه افزود: سطح تأکیدات و برنامه ریزی دشمنان برای کشورمان در پشت مرزهای ما بسیار زیادتر از یک اتفاقی که در داخل مرزهای ما اتفاق می‌افتد است، به فرض همین قضیه ربوده شدن 12 نفر از پاسداران مرزی ما و شهادت جمعی از پاسداران کشورمان، طبیعتا این اتفاقات از 100 به 1 نسبت به تهدیدهای آنها است.

وی با بیان اینکه سطح تهدیدات کشور توسط دشمن گسترده است، گفت: بخشی از جغرافیای کشور پاکستان که همجوار با مرزهای ما است در اختیار جریانات گروهک‌های تروریستی قرار گرفته که از حمایت مالی سرویس‌های غربی و عربی برخوردارند. با این میزان از سطح تهدیدات گسترده دشمنان برای کشورمان، این اقدامات انتحاری، اقدامات ناچیزی است در هرجای دنیا اقدام انتحاری به راحتی می‌تواند انجام شود.

حیدری با بیان اینکه اقدامات انتحاری یک حرکت بزدلانه است، اظهار کرد: به تعبیری این اقدامات برای آنها ارزش کار نظامی، عملیاتی و امنیتی ندارد اما برای ما این موضوع حائز اهمیت است، از این جهت کشور پاکستان نباید اجازه دهد این سرویس‌ها و گروهک‌ها در خاک این کشور هدف گذاری برای ناامن کردن بخشی از کشور ما انجام دهند، البته هدف آنها کل کشور ما است. خوشبختانه به دلیل اشراف اطلاعاتی امنیتی نظام ما این اقدامات 99 درصد خنثی می‌شود و به عملیات تبدیل نمی‌شود.

مدیر کل امور مرزی در ادامه افزود: اگر این حملات صورت می‌گیرد با توجه به سطح تهدیدات، سطح تحرکات و سطح شکل گیری کانون‌های ضد امنیتی علیه ما در برخی کشورهای همجوار است. قطعا با این اتفاقات اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بیشتر خواهد شد و سطح هوشیاری و آگاهی نیروهای ما بیشتر خواهد شد و این گونه اقدامات بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای امنیت خود هم از ظرفیت‌های بین المللی و هم از ظرفیت‌های منطقه‌ای استفاده خواهد کرد، اما انتظار ما به عنوان یک کشور مستقل و قدرتمند از کشور پاکستان، برخورد و حذف این گروهک‌ها و پایگاه‌ها و عدم اجازه به فعالیت و شکل گیری این کانون‌های نامبارک در آنجا است.

انتهای پیام/

نظر شما