شناسهٔ خبر: 31265179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون استاندار:

رشد صادرات در آذربایجان غربی 12 برابر متوسط کشوری بوده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: رشد صادرات استان طی سال جاری 12 برابر متوسط کشوری بوده به طوری که امسال با 157 درصد افزایش در این حوزه ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا حسینی در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی گفت: این در حالی است که متوسط رشد صادرات در کشور حدود 13 درصد است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت 967 کیلومتر مرز موجود در استان، یکی از مهمترین برنامه های مدیریت آذربایجان غربی است که در این خصوص نیز برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در تمامی زمینه ها برای توسعه آذربایجان غربی برنامه داریم و با برنامه پیش می رویم.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل نهاده های دامی به عنوان پیشران کلیدی آذربایجان غربی در بخش خدمات تعیین شده است، ادامه داد: پیش بینی می کنیم با تحقق کامل این امر، سالانه 2 میلیون تن امکان انبار و توزیع نهاده های دامی در استان وجود داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: میزان اشتغالزایی غیرمستقیم این طرح حدود هشت هزار نفر پیش بینی شده که می تواند محرکی در حوزه اشتغال استان باشد.

حسینی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از جمله استان های امن از نظر فضای کسب و کار است، افزود: سال 1398، سال جهش سرمایه گذاری در استان خواهد بود که تحقق این امر، به همکاری همه دستگاه های اجرایی در استان منوط است.

وی اضافه کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری در تمام دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی اجرایی و نرم افزار آن نصب و تعریف شده است.

 آذربایجان غربی از جمله استان های موفق در صادرات به شمار می رود و با توجه به مرز 967 کیلومتری ظرفیت های ویژه ای در این حوزه وجود دارد.

 

نظر شما