شناسهٔ خبر: 31264836 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حضور هیأت قرقیز در کنفرانس «تعامل در آسیای مرکزی؛ چالش‌ها و امکانات جدید»

هیأت قرقیزستان شامل کارشناسان و مقامات دولتی برای حضور در کنفرانس بین‌المللی با موضوع «تعامل در آسیای مرکزی: چالش‌ها و امکانات جدید» وارد «تاشکند»شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، هیأت قرقیزستان شامل کارشناسان و مقامات دولتی  برای حضور در کنفرانس بین‌المللی با موضوع «تعامل در آسیای مرکزی: چالش‌ها و امکانات جدید» وارد «تاشکند»شدند.

این هیأت شامل «کوبانیچبک شادیبکاف» رئیس انستیتوی مطالعات استراتژیک، «موراتبک ایمان عالی‌اف» استاد آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه و رئیس سابق سازمان همکاری شانگهای، «تاکان مامیت‌اف» مشاور نخست وزیر درباره مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، «کوبانیچبک تابالدیف» رئیس خبرگزاری ملی «خبر» و «دنیس برداکاف» کارشناس مسائل سیاسی قرقیزستان می‌باشد.

مراسم رسمی این کنفرانس بین‌المللی امروز آغاز شده و کارشناسان مسائل مختلف از 36 کشور جهان در نشست‌های جداگانه شرکت می‌کنند.

حضار درباره امنیت منطقه‌ای، همکاری در حوزه تجاری، اقتصادی، حمل‌ونقل، آبرسانی، انرژی، گردشگری و فرهنگی تبادل اطلاعات خواهند کرد.

همچنین فردا کارشناسان استفاده از تجربه بین‌المللی در آسیای مرکزی با هدف تقویت همگرایی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

در پایان این کنفرانس نشست مطبوعاتی برای اعلام نتایج گفت‌وگوهای کارشناسی برگزار می‌شود.

وزارت امور خارجه ازبکستان و مرکز منطقه‌ای سازمان ملل در حوزه توسعه دیپلماتیک در آسیای مرکزی برگزارکنندگان این نشست هستند.

انتهای پیام/ح

نظر شما