شناسهٔ خبر: 31264407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظامیان آمریکا برای آزادی التنف کارشکنی می کنند

تهران - ایرنا - بثینه شعبان مشاور رسانه ای و سیاسی رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد: نیروهای آمریکایی حاضر در گذرگاه التنف در عملیات آزادسازی این منطقه کارشکنی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک ، خانم شعبان که در کنفرانس والدای در مسکو سخن می گفت ، خاطر نشان کرد : نیروهای آمریکایی در التنف با حمایت از تروریست ها در منطقه اجازه نمی دهند ارتش سوریه این مناطق را آزاد کند.
وی افزود: کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در سوریه و به ویژه آمریکا با هدف طولانی شدن بحران سوریه از تروریست ها حمایت می کنند و اجازه نمی دهند ارتش سوریه اراضی اشغالی این کشور را آزاد کند.
مشاور رسانه ای اسد خاطر نشان کرد که ادعای مبارزه با تروریسم از سوی امریکا در سوریه و منطقه بهانه ای برای نجات باقیمانده تروریست های مستقر در سوریه است.
کنفرانس بین المللی والدای از روز گذشته /دوشنبه/ در مسکو آغاز به کار کرده و دستور کار اصلی آن بررسی نقش روسیه در حل و فصل بحران های منطقه ای در خاورمیانه است.
سرگئی لاوروف وزیر خارجیه روسیه و بثینه شعبان مشاور سیاسی بشار اسد از مهم ترین حاضران این کنفرانس هستند.
التنف منطقه ای در مثلث مرزی بین اردن ، سوریه و عراق است که مهم ترین پایگاه نیروهای متجاوز امریکایی در سوریه در آن قرار دارد.
ارتش امریکا بدون اجازه دولت سوریه وارد شرق این کشور شده و 19 پایگاه در آن احداث کرده و در بسیاری از موارد از تروریست های مستقر در این مناطق و اطراف پایگاه های مزبور حمایت می کند.
اردوگاه الرکبان نیز که به مامنی برای تروریست ها تبدیل شده در نزدیکی التنف قرار دارد و نیروهای آمریکایی از آنان حمایت می کنند.
این اردوگاه در 300 کیلومتری جنوب شرق شهر 'حمص' در سال 2014 در نزدیکی مرز اردن و در کنار پایگاه نظامیان آمریکایی برپا شد.
بیش از70 هزار نفر که بیشتر آن ها تروریست ها و خانواده های آنها هستند، با حفاظت آمریکا در این اردوگاه ساکن شده اند.
در حالی که ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق جنوبی این کشور آماده می شود، کارشناسان احتمال می دهند، آمریکا برای مقابله با ارتش سوریه از این تروریست ها استفاده کند.
سوریه بارها خواستار پایان دادن به این تجاوز و خروج نیروهای امریکایی از این کشور شده است.
از اواخر سال میلادی 2018 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موضوع خروج نظامیان امریکایی از سوریه را مطرح ولی تاکنون اقدام عملی و جدی در این ارتباط صورت نگرفته است.
بین ترامپ و وزارت دفاع در خصوص خروج از سوریه اختلاف وجود دارد.
خاورم*9208*1436*

نظر شما