شناسهٔ خبر: 31263437 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هر کجا بگویند می‌روم، حتی لیگ دو

علیرضا فغانی: چرا باید تنبیه‌ام می‌کردند؟

دنیای ورزش تورنتو نوشت:علیرضا فغانی درباره ابلاغ جدید به او به عنوان داور پشت دروازه توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

صبح امروز خبری در رسانه ها منتشر شد که تعجب کاربران را به همراه داشت. با حکم کمیته داوران علیرضا فغانی به عنوان داور پشت دروازه دیدار پدیده و سپیدرود انتخاب شد. با شروع نیم فصل دوم و با تصمیم سازمان لیگ داور پشت دروازه به کادر داوری بازی های لیگ اضافه شد تا لیگ برتر ایران هم مثل لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی با شش داور قضاوت شود. علیرضا فغانی که سابقه قضاوت در دیدار رده بندی جام جهانی را در کارنامه دارد درباره این ابلاغیه و حضورش به عنوان داور پشت دروازه گفت:« اول باید این را بگویم که اگر به من می گفتند به عنوان تماشاگر هم به مشهد برو، می رفتم چون یک سفر زیارتی است و هیچوقت چنین سفری را از دست نخواهم داد. همچنین در کلاس های پیش فصل داوری وقتی که خواستیم از داور خط استفاده کنیم، همه داورها برای ایجاد این فرهنگ در فوتبال مان، پذیرفتیم که به عنوان داور کمک بایستیم.»

او درباره اینکه آیا این اتفاق در اروپا و کشورهای دیگر هم رخ می دهد؟ گفت:«استفاده از داور پشت دروازه در حال حاضر در لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی انجام می شود. در فوتبال وظیفه کمک داور مشخص است اما داورهایی که به عنوان داور پشت دروازه فعالیت می کنند همگی داور وسط هستند و حتی این اتفاق در آن جا هم رخ می دهد. در جام جهانی هم داورهای بزرگ به عنوان داور پشت دروازه و حتی داور ویدیویی انتخاب شدند و این موضوع عجیبی نیست. پیش از این در لیگ برتر هم رضا کرمانشاهی، پیام حیدری و اکبریان هم به عنوان داور پشت دروازه حضور داشتند و حالا نوبت به من رسیده است.»

فغانی درباره اینکه گفته شده به دلیل قضاوت نکردن بازی پرسپولیس و پدیده در جام حذفی چنین ابلاغی به او زدند و کمیته داوران خواسته او را تنبیه کند گفت:« به چه دلیلی باید تنبیه شوم؟ مگه چه کاری کرده ام؟ من چند شب پیش مریض شدم و تب و لرز داشتم و خوشحالم از قضاوت در این بازی خودداری کردم. در توانم نبود بازی به این سنگینی را قضاوت کنم و با توجه به اینکه بازی به ۱۲۰ دقیقه و پنالتی کشیده شد؛ یقینا از لحاظ بدنی کم می آوردم. من در این چند سالی که در حال قضاوت هستم هیچگاه نشده که از قضاوت در یک بازی داخلی خودداری کنم و تنها فقط یک بار از خارج کشور برایم ابلاغی آمد و گفتم نمی توانم. به هرحال خوشحالم چنین تصمیمی گرفتم و رضا کرمانشاهی هم به خوبی داوری کرد و نشان داد گزینه خوبی برای قضاوت در دبی است.»

فغانی در پایان گفت:« من با داوود رفعتی رفاقت قدیمی دارم و شخصیتم به گونه ای است که همه کار برای رفیقم انجام می دهم و رفعتی حتی به من بگوید در دسته دو و سه قضاوت کنم، برای کمک به او به لیگ های پایین تر هم می روم.»

۲۵۶ ۲۵۱

نظر شما