شناسهٔ خبر: 31263411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشاهده گونه اردک تاجدار در آبگیر‌های نیشابور

اردک تاجدار از گونه‌های زمستان گذران است که در نیزار‌های اطراف دریاچه‌های آب شیرین و مرداب‌های لب شور زیست می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد، محمد مهدی نوربخش رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: کارشناس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور و اعضای سازمان مردم نهاد زیست محیطی انجمن آوای طبیعت این شهرستان در حال بررسی عرصه‌های آبی نیشابور به منظور بررسی وضعیت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان موفق به ثبت گونه اردک تاجدار با نام علمی Netta rufina برای اولین بار در حوزه شهرستان نیشابور در محل یکی از آبگیر‌های این شهرستان شدند.

وی افزود: در این بررسی میدانی گونه‌هایی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله مرگوس سفید، باکلان سیاه، حواصیل سفید، حواصیل خاکستری، کشیم کوچک، خوتکا، اردک سر سبز، اردک سرحنایی، سنقر تالابی، یلوه آبی نیز مشاهده و شمارش شد.

وی ادامه داد: اردک تاجدار از گونه‌های زمستان گذران است که در نیزار‌های اطراف دریاچه‌های آب شیرین و مرداب‌های لب شور زیست می‌کند و به دلیل تعداد بسیار اندک، شکار این پرنده در طبیعت استان خراسان رضوی ممنوع است.

وی گفت: با توجه به پایان فصل شکار پرندگان خشک زی و آبزی از عموم مردم خواست هر گونه تخلف شکار و صید را به اداره حفاظت محیط زیست نیشابور با شماره تلفن ۴۲۶۲۶۲۸۰ گزارش نمایند.
 
انتهای پیام// ف.ح
 
 

مشاهده و شمارش گونه‌های  پرندگان زمستان گذران در نیشابور

برچسب‌ها:

نظر شما